Publicerat Mars 14, 200521 yr Har rävåteln hos mina föräldrar och har haft hyfsad aktivitet där sista tiden. Och vid halvsex idag ringde farsgubben och berättade att hundarna precis skrämt iväg en räv från åteln. Under tiden vi pratar står han och tittar ut genom fönstret, och plötsligt viskar han: "Nä! Nu kommer rävuschlingen tillbaka, vi hörs..."...klick. Spänd väntan vid telefonen........ tillslut ringer han upp, "räven var snabbt framme och hämtade en godbit och sprang iväg, jag hann aldrig komma till skott." Han skulle på ett möte och var tvungen att åka iväg, så jag sa att den kommer tillbaka imorgon. Vid halvnio fick jag meddelande av min icke jagande mor att räven var på plats igen. Ingen skytt redo och räven står och äter :-[ Så kan det gå med listige mickel, men till helgen ska jag hem ;D
Publicerat Mars 15, 200521 yr Så kan det gå med listige mickel, men till helgen ska jag hem ;D Jaha.. ska du fota honom med tanke på att jakten på mickel tar slut i morgon den 15:e ;D
Publicerat Mars 15, 200521 yr Så kan det gå med listige mickel, men till helgen ska jag hem ;D Jaha.. ska du fota honom med tanke på att jakten på mickel tar slut i morgon den 15:e ;D 15;e är förvisso rätt Men april är det som gäller i den bättre delen av landet :-* ;D
Publicerat Mars 16, 200521 yr Nu är räven förpassad till de sälla jaktmarkerna! Farsgubben skulle slänga ut lite åtel igår eftermiddag, och då mötte han räven vid åteln Gick sedan in och väntade, efter en stund kom den tillbaka och det blev det sista den gjorde. En riktigt fin rävtik var det.