Publicerat Januari 4, 201313 yr Hejsan, sitter ett zeiss duralyt på min byssa nu, ska byta detta mot ett drevjaktsikte och ett vakikte. Problemet är att det är typ 2-3mm mellan siktet och pipan just nu med en duralyten som är 2-8x42 och vill ha dit en meopta meostar r1 3-12x56. Det gåt aldrig med dem qr baserna som sitter nu, lr ringarna som sitter på. tror rätt säkert men inte helt hundra att det är dem låga qr baserna. Men hur mycket högre är dem höga? Förslag?
Publicerat Januari 5, 201313 yr Men vänta nu... Du byter ringar, inte baser. Kolla på grannforat så finns det en klistrad tråd om ringhöjder under optik, jag ids inte skriva om det. -- Mats
Publicerat Januari 5, 201313 yr Till min Kahles 3-12x56 går det åt höga QR-ringar på en Sako AII med std pipprofil...FWIW Skickat från min ST27i via Tapatalk 2
Publicerat Januari 5, 201313 yr Författare Jag har noll koll på detta så därför jag frågar! Ska kolla den tråden mats. Och sedan åka o tjabba med någon vapenhandlare:)