Publicerat Januari 10, 201313 yr Uppfattningarna om Duralyt-serien är ju vitt skilda om man läser på denna sida och grannkanalen. En del totalsågar dem, men så finns det i mellanåt en annan uppfattning. Tyvärr blir det lite "svart eller vitt" i dessa forumvärldar. Men det är väl som den gamla sanningen. Man får det man betalar för.. /Må
Publicerat Januari 10, 201313 yr jag skulle påstå att man bör ta väsentlig hänsyn till att Zeiss säljer in den i övriga Europa som serien för den nya eller budgetmedvetna jägaren/skytten. Hur bra eller dålig tuben är i verkligheten är lite svårt att dryfta, så vitt jag vet är just 3-12:an en 30 mm tub, dvs inte som de andra och utöver det så har de belysta modellerna tillkommit i efterhand, det är mycket möjligt att de är bättre än de tidiga modellerna men ett par av dem som jag studerat har inte varit ett dugg roande/eller prisvärda. /CHristian
Publicerat Januari 10, 201313 yr Alla Duralyter har väl 30 mm tub!? Det är väl Conquest som har en 56:a med 30-tub medan övriga Conquest är 1" Skickat från min ST27i via Tapatalk 2
Publicerat Januari 10, 201313 yr Har en swarre habicht 3-12x56 30mm ståltub du skulle kunna få köpa billigt i annat fall:)
Publicerat Januari 13, 201313 yr Inga problem med mitt och det har jag använt i ur och skur sedan september 2012
Publicerat Februari 3, 201313 yr Jag köpte ett även fast många pratar skit om dessa. Och jag är jättenöjd. inget av det som står på dessa sidor stämmer.
Publicerat Februari 5, 201313 yr Författare Jag köpte ett även fast många pratar skit om dessa. Och jag är jättenöjd. inget av det som står på dessa sidor stämmer. Jag har nu köpt mig en Hallebol, och är riktigt nöjd!
Publicerat Februari 5, 201313 yr jag köpte ett för ca 1,5 år sedan och är jätte nöjd med de de har funkat
Publicerat Februari 5, 201313 yr Är det nån som sagt att Duralyten är d å l i g? Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.