Publicerat Januari 10, 201313 yr Hej på er Min jämt-tik KIA är bortsprungen utanför Falun. En dryg (1,2)mil fågelvägen ostnordost om Falun ligger en ort som heter Kårtäkt, där drog hon iväg upp mot ett berg som heter Gullberget. Hon var med sin matte vid tidpunkten (hon har henne när det inte är jaktsäsong) Detta skedde på Söndagen och hon är spårlöst försvunnen. Eftersom hon inte var där på jakt så hade hon ingen pejl. Dock hördes skall mot berget på kvällen. Promenaden hon smet under utgick från ett hus och därför befarar jag det värsta eftersom hon inte sökt sig tillbaka dit. Är någon i närheten så är jag tacksam för tips om ni ser henne eller spår av henne. Hon är "sotig" (ganksa mörk) i färgen och har en stor ljus fläck i pälsen på ena bogen. Hon brukar vara svårkopplad av okända, men får man kontakt med henne så kan man kommendera henne med sitt för då brukar hon bli lättare att koppla. Jag nås på tel 070 206 3172
Publicerat Januari 11, 201313 yr Hur har det gått. Jag kan skicka lite röksignaler åt Enviken och be dem hålla koll.