Publicerat Januari 10, 201313 yr Jag har styckat ett kid på detta sätt och tycker det är ett smidigt sätt. Men på ett vuxet rådjur styckar jag traditionellt eftersom jag gillar att tillreda hela sadeln. Skickat från mobilen.
Publicerat Januari 11, 201313 yr Han blandar skottskadat kött med friskt tämligen mycket :-/ Det gör han ju, men det blir bra smak säger han också.....lite blyaktig
Publicerat Januari 11, 201313 yr När jag ser detta så förstår jag larmen om att vi får i oss en massa bly... Jag gör i mångt och mycket likadant som på filmen men putsar jävligt mycket hårdare runt skottskador. Nu lyssnade jag inte så jävla noga då jag kollade på tv samtidigt men det är ju möjligt att detta rådjur är skjutet med kopparkula? Oavsett så vill jag inte ha med den mängden blodsprängt kött.
Publicerat Januari 11, 201313 yr Styckningen var ju smidig, men varför har dom inte rensat skottskadan när djuret hängdes? Vill nog inte ha mer än låren och en bit av ryggen på detta djur
Publicerat Januari 11, 201313 yr Författare Herregud vad man kände sig oproffsig när han sa att han aldrig använder såg... har nog hänt x antal gånger...
Publicerat Januari 11, 201313 yr Styckningen var ju smidig, men varför har dom inte rensat skottskadan när djuret hängdes? Vill nog inte ha mer än låren och en bit av ryggen på detta djur Vad jag förstår så har inte djuret hängt alls knappt. Och han förespråkade att man skulle mala det blodiga kötet och frysa på en gång. Gav väldigt mycket och fin smak!!