Publicerat Januari 11, 201313 yr Hej har precis finslipat en fulltångekniv och märker att den har färgats grå, förmodligen av metall från dels tången men kanske även från mässingsnitarna. Är det nån som har tips på hur man undviker det? är det bara slipa om från början lr går det stryka på olja ändå? lr kommer metalspånen att färga av sig ännu mer lr reagera på nåt konstigt vis? Tacksam för svar /Henrik
Publicerat Januari 12, 201313 yr Det har hänt mig också. Jag har ingen fullständig lösning men prova att tvätta kniven med rikligt med diskmedel och börja om men med träsandpapper istället för våtslippapper. Slipa längst med tången använd småbitar så du kan byta ofta.
Publicerat Januari 12, 201313 yr Just det. Var på en ren yta. Tidningspapper duger inte och tvätta händerna ofta.
Publicerat Januari 12, 201313 yr Författare Ja man får nog tvätta händerna oftare, kanske är dem som blir skitig och lite småsvettig å färgar av sig. jag körde med småbitar å försökte byta ofta men man kan kanske byta ännu oftare Jag oljade ändå och det blev faktiskt helt okej resultat möjligen något mörkare, då kan vi se det som en ofrivillig bestsning bara
Publicerat Januari 12, 201313 yr Jag brukar torka av med aceton på en ren vit tygtrasa eller hushållspapper,hoppas det blir bra till slut. http://jeknives.blogspot.fi/
Publicerat Januari 12, 201313 yr Författare Ja aceton skulle man ju såklart ha testat, får göra det nästa gång det skiter sig