Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Laddförslag Vv 140? 270 Win och V-max 110 gr..tror jag..

Featured Replies

Publicerat

Laddar V-max åt en kompis med .270 och befintligt recept innehåller Norma 204 krut... ev 54 gr, lite osäker. Nu är det slut på 204 krut hemma men jag har 3 kg Vv140 krut. Lurar på om man kan lirka fram något vettigt recept med finnkrut i stället? Emottar gärna förslag, har inte kollat något på detta riktigt, ska väl gräva runt lite. Laddningen ska landa på begreppet "Het" men inte otrevligt "Het" typ.. Tips ngn?

Mvh!

Publicerat

Inte laddar du åt andra? Visst är han väl med o drar i spaken eller sätter hattar :biggrin:

//

Publicerat
  • Författare

Nej.. i något svagt ögonblick så gick jag med på det..

Förbannade jävla kukhelvete!!!!!

Varit en hel del vingel med min stationära dator så det word-dokument som jag har som "laddagbok" eller va fan jag ska säga är långt ifrån komplett! Alltså har jag inte en jävla susning om hur mycket krut jag har i jaktpluggen.. måste alltså slita isär en och väga o böka, känns sådär när jag vet att jag sparat skiten noga.

Så surt, hela 150 gr eran med .308:an är väck.. har en skitfin laddning till Accubonden som jag ska tillbaka till den dagen jag börjar använda prylarna lite mer, sköt förbannat bra.. men de recepten är väck. Har iofs två pilar sparade som jag får ta isär och väga men det känns sådär. Hittade iaf receptet till .270 och V-maxen och jag är rätt säker på att jag skrivit upp fel. Knåpat ned 57 gr N204 krut och jag tror att det är en smula för hett, ska nog vara 54.. skit!

Blir till att leta fusklapp men hitta den i röran här? Inser nu varför jag tycker det är skit att ladda själv, fantastiskt trist så man sköter det inte som man kanske borde.

Emotser iaf tips på .270 och 140 krut..

Mhv!

Publicerat

Enl. vv:s hemsida passar inte N 140 krutet 270w med 110 kula. N 160 skulle passa bättre vilket inte är nån tröst för dig.