Publicerat Januari 13, 201313 yr Man blir ledsen, arg och bedrövad när man hittar lodödade djur i skogen, denna bock hade fått sätta livet till för ett halvt lårs skull. Han var i övrigt välmatad och fin, tacka för det, snart sagt varenda dag har jag varit på skogen och sett till att han och hans två getter har haft mat att äta.
Publicerat Januari 13, 201313 yr Ja fy för h-vete vilket slöseri med dessa djur. Skall delge dig ett litet trix nästa gång vi träffs.
Publicerat Januari 13, 201313 yr Jag håller med om att det är naturens gång, bara det att här i Uppland är det obalans och alldeles för mycket lodjur. Gissar att det är samma sak i Almunge som mot Östhammar till. Enligt vissa verkar det som om lostammen minskar på vissa ställen, men jag vet inte jag.
Publicerat Januari 13, 201313 yr Siggy, det tror jag absolut. Men med tanke på att vi har kanske 10-20% kvar av rådjursstammen kvar så är det väl naturligt.
Publicerat Januari 13, 201313 yr Ja trist är det men lon slår ju även räv så det är ju Naturens gång som sagt
Publicerat Januari 13, 201313 yr Siggy, det tror jag absolut. Men med tanke på att vi har kanske 10-20% kvar av rådjursstammen kvar så är det väl naturligt. Det kommer säkert bli en väldig pendelrörelse på detta framöver. Rådjuren försvinner, sen försvinner lo. Rådjuren kommer tillbaka och det gör också lon efter ett tag.