Publicerat Januari 14, 201313 yr Nu börjar galenskaperna igen. Har beställt precisionsslipade stänger av 5mmx30mm ss2140 verktygsstål.
Publicerat Januari 14, 201313 yr Spännande projekt! Är också sugen på att göra en bowie liknande kniv någon gång Men jag undrar om det inte blir svårt att få till en bra skärpa på bladet nära spetsen, då slipfasen är helt rak (blir inte det mycket stål precis bakom eggen) ?
Publicerat Januari 14, 201313 yr Författare Egentligen så ska det säkert vara en kilformad blad profil sett från ovan. Eller så kan man ju köra som nedan.
Publicerat Januari 26, 201313 yr Kul med Bowie, jag gillar Bowies, kanske för att jag gillar frontier tiden i USA. Jag gillar den lite spetsigare bäst.Seved
Publicerat Januari 31, 201313 yr Författare Ja den är kanske lite mer klassisk. Men jag gillar det lite fryntligare utseendet på denna toppen.
Publicerat Januari 31, 201313 yr Författare Skaftet behöver vara 23-24mm brett vilket ger skalor 9-10mm. Bakre parerstången behöver kortas till 12 mm också.