Publicerat Januari 14, 201313 yr Detta är en populär post. Undertecknad skulle skjuta sig en enkel matgris i betorna på åkern bakom huset igår kväll. Sugga med 3 matgrisar framme när jag närmar mig tornet, kommer inte upp i tornet utan att bli avslöjad så jag tar ett skott från skogen innan tornet. Har 40-50m fram till grisarna sittande med bra stöd och fritt skjutfält tillvänster om tornet. Skottet går och samtliga grisar lämnar åkern ser dom i dryga 100m ,fan det som kändes som ett bra skott Sitter kvar en stund innan jag tänder pannlampan, vad ser man då? jo en hoper med björksly där jag trodde det var fritt spelrum Kollar skp ser ingenting följer löpan, efter 30m ser jag lite blodstänk och något brunaktigt som luktar skit Följer 300m och det fortsätter vara blod och samtliga grisar har gått i samma stig. Bryter där och går hem efter hund och tillhörade utrustning, väl tillbaka går vi på där jag bröt fortsätter spåra med laikan i lina. Lite osäker på henne om jag skulle släppa direkt om hon valt den skadade grisen, så jag väljer att hänga på i lina. Samtliga grisar följer samma stig ca 700m innan de har stannat upp och börjat böka, hittar då en lega med blod i och hör att något går undan framför oss. Släpper laikan och det blir upptag ganska omg avanserar fram och ser att det är blod i spåret som hon följde, går undan 200m sen är det stopp i en ungskog. Glömer nästan sätta igång kameran men får på den på slutet Slutet är med på filmen, skottet har mest troligt träffat en gren 30m innan grisen, vinklat och gått in långt bak strax framför bakbenen i tarmarna.
Publicerat Januari 15, 201313 yr Fan va Abbi är lik min lilla råtta. Bra jobbat på eftersöket. Att inte åtelskyttet gick bra är ju bara att tecken på att man inte ska hålla på med sånt.
Publicerat Januari 15, 201313 yr Tycker också det var mycket bra filmat. Bra jobbar med eftersök och hela biten.
Publicerat Januari 15, 201313 yr Författare Bra jobbat. Vad har du för kamera, blir fint filmat? Det är en contour roam som sitter fäst i bygeln på hörselskydden
Publicerat Januari 15, 201313 yr Författare Fan va Abbi är lik min lilla råtta. Bra jobbat på eftersöket. Att inte åtelskyttet gick bra är ju bara att tecken på att man inte ska hålla på med sånt. Det var inte åtelskytte det var skyddsjakt, de äter ju upp mina betor Sen var det tur i oturen att det blev lite hundjobb