Publicerat Januari 15, 201313 yr Happ underbart är kort. Skickade in min zeiss da på nyinköpta drillingen till zeiss. Fick prisförslag på 8700kr för renoveringenm inte mer med det. Vill bara inte betala det. Så fråga nr 1: går det att använda dom gamla ringarna om man finner ett nyare sikte med samma mått? Fråga nr 2: vad är måttet på ett äldre zeiss da 1,5-6x42? Yttermåttet då menat.
Publicerat Januari 15, 201313 yr Du har hemförsäkring, om saker går sönder är de försäkrade. /Christian
Publicerat Januari 15, 201313 yr Författare Just fan. Jag har ju fan till o med drulleförsäkring! får titta upp vad försäkringsbolaget säger. Eller vad ägaren till drillingen säger o se om han kqn tänkas ta de på sig!
Publicerat Januari 15, 201313 yr Författare Ägaren ska ringa försäkringsbolaget imorgon o höra sig för. Eftersom de är han som fortfarande står på bössan så får han ringa. Hoppas dom tar på sig detta o ordnar det. Visst hade det varit skoj med nytt sikte men jag slipper helst det böket o får den gamla tokrenoverat så de går snabbast möjligt o få hem den igen.
Publicerat Januari 17, 201313 yr Författare Skaderapport inskickad med allt som ska behövas till o börja med iaf. Mao så är det bara o vänta nu på vad som händer. Antingen blir de bra o dom får för sig o hjälpa till som iof bör ( hoppas jag iaf ) o då får vi se om dom vill renovera eller hur dom vill göra. Mtp montagets pris så blir de dyrare o byta ut siktet än o totalrenovera detta! Aja bara vänta o se om man ska behöva dela ut dagens ros till försäkringsbolaget eller dagens ris