Publicerat Mars 15, 200521 yr Har tyvärr misslyckats med apporteringsträningen med min TJT Tror ni det går att gå vidare till Bringselövningar med bristfälliga kunskaper i avlämning under vanlig apportering Borde kanske fokusera på det först men sitter lite fast i nuvarande situation Hmmmmmmm....
Publicerat Mars 15, 200521 yr Hur gammal är hunden? på vad sätt har du misslyckats? jag håller på att träna mitt odjur på apport nu, hämtar gör hon, men kanske inte så snyggt :
Publicerat Mars 15, 200521 yr Han blir 3år i Juni Apporteringen går ok om han vill men bara då Dock ej avlämning (kul pryl den här tar jag) För att börja med bringsel tror jag den delen måste funka mer änn hyfsat Inte stressa är oftast bra i övrig lydnad
Publicerat Mars 17, 200521 yr I korta drag kan man säga att hunden rapporterar till föraren att den funnit och/ eller avfångat ett vilt på sitt fria eftersök. Hunden utrustas med ett lämpligt föremål i halsbandet som den sedan tar i munnen när hunden funnit viltet. När den återvänder till föraren vet man som hundförare att hunden hittat viltet och poängen är att hunden sedan ska visa vägen till djuret. En förutsättning för att lära hunden bringselrapportering är att den måste ha befäst apporteringen innan. Brukshundklubbarna använder sig av denna metod vid personsök, de använder sig av den tyska förebilden.
Publicerat Mars 18, 200521 yr Tack jägmästarn nu slapp jag Vissa raser kan bli "kompletta"eftersökshundar Spåra + avliva + ställa Med rätt hund med Bringsel kunskap kan du släppa hunden tidigt så löser han uppgiften oavsett typ Hunden väljer då rapportera+visa , avliva eller ställa beroende på djur och kondition Risken finns givetvis att det blir drev på lindrigt skadat djur