Publicerat Juli 20, 200620 yr Jag undrar om det finns någon som sitter på en bra laddata till .308:an? Vad har Ni för kulor, krut och tändhattar isf och vilken V0 har Ni? Jag har Normahylsor och inget annat.
Publicerat Juli 20, 200620 yr Jag undrar om det finns någon som sitter på en bra laddata till .308:an? Vad har Ni för kulor, krut och tändhattar isf och vilken V0 har Ni? Jag har Normahylsor och inget annat. Har ett kanonrecept som går som en klocka ta mej fan i min bössa och även i två andra där jag testat..Då det är övningsplugg och inget annat så är det inte så j-la noga, har tex inte mätt varje enskilld patron så jag får samma längd osv.. Men. Kulan: Hirtenberger FMJ 145 grains? Inköpt på Vapex, billigt som fan men de är dessvärre slut nu. Testa Partizan i stället.. Krut: 45 grain Virtavouri 150 krut.. Detta mest använt i S&B hylsor och CCI standard tändhatt. Patronlängden? Ingen aning, kulan har ett spår och jag trycker ned den till detta spår. Dessa plugg skjuter, och då är det noll och ingen noggranhet när jag sätter ihop, ca 20 mm grupper på 100 m. Som billig övningsplugg är den sjukt bra tycker jag! Mvh!
Publicerat Juli 20, 200620 yr 398kr för 500st 145gr Partizan FMJ känns ju som ett rätt bra pris hos Vapex.
Publicerat Juli 20, 200620 yr Tja!! Om du har tillgång till armens ammo så kan du göra som jag, plocka bort kulorna och sätta dit en 8 grams lapua helmantel och vips så har du skitbilliga tränings och jaktammo. krutet som finns i dessa hylsor är norma 202. Om du har vägarna förbi Finland så är lapua ännu billigare där. Med dessa så skjuter jag verkligt bra träffbilder i en Tikka t3 varmint
Publicerat Juli 20, 200620 yr Författare Tja!!Om du har tillgång till armens ammo så kan du göra som jag, plocka bort kulorna och sätta dit en 8 grams lapua helmantel och vips så har du skitbilliga tränings och jaktammo. krutet som finns i dessa hylsor är norma 202. Om du har vägarna förbi Finland så är lapua ännu billigare där. Med dessa så skjuter jag verkligt bra träffbilder i en Tikka t3 varmint Jag ska till Torneå idag.
Publicerat Juli 20, 200620 yr Tja!! Intersport i Torneå, de hade även andra kulor från Lapuas sortiment.Kulor och krut är billigare i Finland men knallarna är dyrare, samt färdig jaktammo är det halva priset jämfört med Sverige. Hagelpatroner är däremot dyrare av nån konstig anledning även vapen var tidigare billigare i Finland men idag så vet jag inte hur det är med det.
Publicerat Juli 20, 200620 yr Författare Tja!!Intersport i Torneå, de hade även andra kulor från Lapuas sortiment.Kulor och krut är billigare i Finland men knallarna är dyrare, samt färdig jaktammo är det halva priset jämfört med Sverige. Hagelpatroner är däremot dyrare av nån konstig anledning även vapen var tidigare billigare i Finland men idag så vet jag inte hur det är med det. Okej! Tack för svaret!
Publicerat Juli 20, 200620 yr Författare Tja!!Intersport i Torneå, de hade även andra kulor från Lapuas sortiment.Kulor och krut är billigare i Finland men knallarna är dyrare, samt färdig jaktammo är det halva priset jämfört med Sverige. Hagelpatroner är däremot dyrare av nån konstig anledning även vapen var tidigare billigare i Finland men idag så vet jag inte hur det är med det. Jag har varit och handlat nu. 100 st. 8 g kulor för 133:- skr. Helt okej!
Publicerat Juli 20, 200620 yr Författare Tja!!Kollade du in några andra kulor??? priser??? Jodå, det gjorde jag och priserna såg okej ut. Jag ska dit nästa vecka igen så då ska jag skriva upp priser på kulor, krut, tändhattar och färdig ammo. Är det något mer?