Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Försäkring

Featured Replies

Publicerat

Nu så ska jag snart skaffa min första jakthund, men jag vet inte vilket försäkringsbolag jag ska ha, smidighet och kvalite går långt före kostnaden.

Bra och dåliga erfarenheter vore kanon om ni kunde beskriva ifrån egna erfarenheter.

Publicerat

Jag har Folksam till hundarna och är jättenöjd. Har behövt använda den en gång och det var hur smidigt som helst.

Publicerat

Jag har Folksam till hundarna och är jättenöjd. Har behövt använda den en gång och det var hur smidigt som helst.

Har brukshund så det kanske inte är helt relevant men har med Folksam och aldrig haft bekymmer trots att den använts flera ggr. Väldigt nöjd!!

Publicerat

Har iofs odlat en kontakt tack vare att jag varir upofödare men kan inte annat än berömma Folkskam... Det har löst sig bra även för valpköpare som ringt och grinat i telefon för att de blivit lite knöligt behandlade i försäkringsfrågor.

Publicerat
  • Författare

3 stycken som lovordar folksam, måste kika på dom.

Publicerat
  • Författare

Någon som har någon erfarenhet av if? Hämförsäkringen där och antar att man kan få lite billigare om man samlar.

Publicerat

Folksam även här. Nyttjat försäkringen under hösten. Inga bekymmer, inget tjafs.

Publicerat

Har Folksam på nuvarande hund och hade Folksam på förra hunden. Aldrig några problem inte heller att få ut livförsäkringen när vi fick ta bort henne pga akut sjukdom.

Kan rekommendera dom.

// Micke

Publicerat

Någon som har någon erfarenhet av if? Hämförsäkringen där och antar att man kan få lite billigare om man samlar.

Det är inte oremien som är grejen, det är vad nan får för premien...

Publicerat
  • Författare

Det är inte oremien som är grejen, det är vad nan får för premien...

Förstår inte riktigt, menar du att man ska titta på villkåren första hand?

För mig spelar det mindre roll vilket bolag jag har så länge dom är bra, skulle folksam och if vara likvärdiga och jag kan samla det hos if så är det ju en fördel? Är folksam bättre så tar jag såklart dom.

Som det verkar så har som flesta folksam, hur kommer det sig? Dåliga erfarenheter av andra? Eller ren slump?

Publicerat

Precis, vad är det för självrisker och så, vad ingår och vad ingår inte vid en skada. Det är ju skit om man betalt en låg premie för en försäkring med massa förbehåll så att det blir svindyrt att ta hunden till veterinären om olyckan är framme t.ex.

Har bara dåliga erfarenheter av Agria och såhär långt bara bra av Folkskam.

Publicerat

Kolla den här tråden:

/Lars.

Publicerat

Hej! Jag har If på bägge hundarna + allt annat,så då blir det ju en rabatt,har inte haft några problem alls med dom,var iväg och opererade jämthunn i veckan,ringde och lämnade milen jag åkt,18.50/milen dom satte in det på kontot på en gång :smile: sen har du ju medecin upp till 3000kr,pratade med hon som jobbade på kliniken vad hon tyckte om försäkringsbolag,hon sa att dom hade inga problem med dom,men det fanns ett annat bolag som var väldigt krångliga,sa inte vilket,men vad jag fatta så vad det Agria...men det var min slutsats. Gå in och läs på Ifs hundförsäkringar om du inte redan gjort det :smile: har ju även Rehab om det är remiss på det! Har stora vetvårdsförs på jämten och den andra på gammelhunn som är 11..Självrisken är ju högre men då vet man ju sen att det inte är nåt mer att betala sen på den perioden...

Publicerat

Vi har Agria på våra och har aldrig haft några problem med dem.

Publicerat
  • Författare

Ringt runt lite, if lockar ordentligt med fast självrisk. Sen har jag via hemförsäkringen ingen självrisk om hunden gör skada på annan egendom vilket inte är fel.

Dock har jag bra villkor via uppfödaren på agria, men det är väldigt blandade omdömmen om dom när jag pratar med folk.

Har inte pratat med folksam än, blir att göra det också

• 1 year later...
Publicerat

Jag har kikat runt en hel del inför min jämthunleverans nästa vecka.

Jag kommer välja Folksam.

Argument:

Gott rykte på att sköta "fallen" bra.

Försäkringen gäller utan självrisk vid olycka orsakad av rovdjur (även vildsvin).

Låg premie

Nackdel:

Ingen fast självrisk