Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jaktaffär i Wien

Featured Replies

Publicerat

Ska till Wien i början av juni. Undrar om någon känner till någon bra jaktaffär i staden ?? / Erik

Publicerat

Testa "kettner" eller "springer", alternativt "loden-plankl", den sistnämnda för traditionella österrikiska kläder

• 4 months later...
Publicerat

Jag ska till vin för att se fotboll.

Skulle vilja ha tips på restauranger där. Gärna med kött/vilt som huvudfokus såsom djuret eller ag i Sthlm.

Helst inte ultradyrt.

Publicerat

Har hört att Entler är bra, har inte varit där själv. Bor för tillfället i Wien men har bara ätit viltkött på winetaverns, Heuriger, och det var då jag flyttade hit. Dom har det inte på menyn för tillfället. Sen finns det restauranger som är populära överlag med diverse kötträtter, Figlmueller är kanske den som är mest känd (pga deras schnitzel)

Publicerat

Lite beroende efter säsong så finns många restauranger i Grinzing värda att prova på, kännetecken familjärt och bjuder på årets skörd när den är framme.

Det går en spårvagn till området som är väl värd att prova på, få lite perspektiv av Wien och olika områden.

Desserten apfelstrudel brukar vara en god avslutning på en bättre middag.

Publicerat
  • Författare

Jag ska till vin för att se fotboll.

Skulle vilja ha tips på restauranger där. Gärna med kött/vilt som huvudfokus såsom djuret eller ag i Sthlm.

Helst inte ultradyrt.

Åker också dit nästa Fredag för att se Sverige - Österrike !! Vi har kollat ut en hel del restauranger och några microbryggerier. Bl.a. Ribbs of Wiena där dom bara har ribbs på menyn :)
  • 1 month later...
Publicerat

Testa "kettner" eller "springer", alternativt "loden-plankl", den sistnämnda för traditionella österrikiska kläder

Ok en kort recension eftersom jag besökte bägge affärerna i Wien nyligen.

Springer - kläder och utrustning på entreplan, vapen och ammo en trappa ned. Lite sämre med lockpipor fågel var det eftersom jag letade specifikt efter detta. Fick uppmärksamhet från entreplanet och vägvisning ner i butiken. De är servicevänliga och var beredd på "gruss gott" direkt och inget sävligt kundbemötande.

Kettner - entreplanet i butiken ger intrycket av sportklädesbutik men gå upp en trappa för att hitta vapen, ammo och utrustning. Här hade de bättre med lockpipor som jag var ute efter. Samma kundbemötande som Springer och på alerten. Här köpte jag en kråklockpipa till samlingen.

Priserna verkar ligga som hemma i Sverige, något kanske är billigare men annars ganska lika priser som i Sverige.

Butikerna ligger centralt i Wien, hoppa av vid tunnelbana Stephansplatz och var beredd med egen utskriven karta från google eller liknande tjänst för att hitta. Stadskartan som man får i Wien är plottrig med förkortningar av gatnamn och myrtext.

Publicerat

Lite beroende efter säsong så finns många restauranger i Grinzing värda att prova på, kännetecken familjärt och bjuder på årets skörd när den är framme.

Det går en spårvagn till området som är väl värd att prova på, få lite perspektiv av Wien och olika områden.

Desserten apfelstrudel brukar vara en god avslutning på en bättre middag.

Ett annat tips.

Prova att besöka Therme Wien ute i Oberlaa, överkomligt i pris för ett tretimmarspass  med barnfamilj. Varma inomhus och utomhuspooler, vattenjetströmmar som masserar, solstolar, vattenlek för barn med grunda ppoler och rutschkanor.

Cafeet Oberlaa utanför serverar goda wienerschnitzlar i lummig bakgård och har fantastiska bakverk.

Hotellet som ligger ännu lite längre bort är ok, det heter Airo Tower hotel men håller inte 5+ standard. Det är dock bra för det är gratis parkering med egen bil och ganska billigt. Det är nära till spårvagnen som går in till centrala delarna av Wien.