Publicerat Januari 17, 201313 yr Jag håller på att ta jägarexamen, ska skriva teorin på tisdag, och när jag sedan är klar med uppskjutning och allt så har jag tre vapen som står och väntar på mig. Frågan är nu då om jag kan söka licens för alla tre på en gång, eller om jag måste söka för en i taget?
Publicerat Januari 17, 201313 yr Du skall fylla i 3 ansökningar.Men du kan skicka in dom samtidigt. 700+250+250 kr tror jag det går på. mvh
Publicerat Januari 17, 201313 yr Jag håller på att ta jägarexamen, ska skriva teorin på tisdag, och när jag sedan är klar med uppskjutning och allt så har jag tre vapen som står och väntar på mig. Frågan är nu då om jag kan söka licens för alla tre på en gång, eller om jag måste söka för en i taget? Kolla på polisen.se - där finns info om allt och även (om du söker på stationen närmast dig) vilket giro-nr som gäller för att föra över pengar samt vad det kostar..
Publicerat Januari 17, 201313 yr Är det inte så att man kan söka på flera vapen på samma blankett? Och därmed bara betala en avgift? Kan va helt fel ute man har för mej de
Publicerat Januari 17, 201313 yr Nej. En avgift/licens. Som det har skrivits tidigare. 1. 700 2. 250 3. 250 osv.
Publicerat Januari 18, 201313 yr På blanketten på polisens hemsida kan du lägga till rader för flera vapen/pipor på samma blankett, så helt fel ute var du inte belfven. Men du kommer ju inte undan att det blir en licens för varje licens för det.
Publicerat Januari 19, 201313 yr På blanketten på polisens hemsida kan du lägga till rader för flera vapen/pipor på samma blankett, så helt fel ute var du inte belfven. Men du kommer ju inte undan att det blir en licens för varje licens för det. hälften rätt iallafall