Publicerat Juli 20, 200620 yr Tjena alla jakttokiga! Håller på att leta efter ett bra pris på en zeiss 3-12*56 med belyst riktmedel. Har hittat en "äldre" modell samt den nya varipointen - någon på forumet som vet vilken skillnad det är på kikarna?? Båda modellerna går att få tag på nya. I så fall var får man bäst pris? Jägarhälsningar! RG
Publicerat Juli 20, 200620 yr Tjena alla jakttokiga!Håller på att leta efter ett bra pris på en zeiss 3-12*56 med belyst riktmedel. Har hittat en "äldre" modell samt den nya varipointen - någon på forumet som vet vilken skillnad det är på kikarna?? Båda modellerna går att få tag på nya. I så fall var får man bäst pris? Jägarhälsningar! RG Nedanstående adress kommer ut på en vecka ungefär och jag vet inte om dom kommer att ha med optik också. www.begagnadevapen.com
Publicerat Augusti 10, 200620 yr Hej, bra priser får du i tyskland. Jag köpte båda mina Zeiss på plats i tyskland Classic 3-12, Variopoint 1-4 i fjol. Tillsammans gav jag för det paketet 2200€ dvs drygt 20000 SEK. Listpris i sverige är nog närmare 30. Det begagnade utbudet där är enormt, det är som Volvo i Sverige. Sök på nätet på gebrauchtejagtwaffen.de Variopointen är funkis både för dag och skymningsbruk medans Classicen är lämpad bara för skymning. Mvh Magnus