Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jakt som friskvård?

Featured Replies

Publicerat

Hej

Jag ställde frågan till företaget där jag arbetar om man kunde få friskvårdsbidrag för jakt likt de som går till gymmet men fick nej.

Kollade därför upp detta själv i den mån jag kunde och hittade följande länk

http://www.skatteverket.se/infotext/artiklar/04/motion.4.18e1b10334ebe8bc80004376.html

Det står ju inte uttryckligen att jakt inte är att betrakta som ok för friskvårdsbidrag men fiske och andra naturupplevelser omfattas inte så jag antar att företaget har rätt men jag undrar ändå hur Jägareförbundet tolkar det?

Då jakt troligen inte omfattas av friskvårdsbidrag så undrar jag om det är något som Jägareförbundet bedömer att man kan ändra på och i så fall kan tänka sig driva frågan?

Mvh

Martin

Publicerat

Jag lägger till en följdfråga;

PISTOLSKYTTE är enligt den länkade texten inte en aktivitet som ger fysisk motion.

Därför undrar jag om LERDUVESKYTTE kanske kan vara en giltigt avdragskälla med tanke på just vikten av utrustningen samt att man faktiskt blir trött i kroppen av en kväll på skeetbanan?

Det jag far efter är inte att få köpa en bössa med skattereduktion eller få använda mitt friskvårds-bidrag till utrustning, utan endast till medlemsavgiften.

Hoppas detta kallas för en acceptabel följdfråga. Om inte ber jag om ursäkt att jag svarade i Svjf's utrymme.

Mvh, Jakob

Publicerat

Vi har försökt för egen personal men stött på patrull... så tyvärr går det nog inte i dagsläget. Vi jobbar inte såvitt jag vet specifikt med denna fråga just nu.

Publicerat
  • Författare

Ok tack för svar :)

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.