Publicerat Januari 19, 201313 yr Jag funderar på att lägga ut en lastpall, hälla på en spänn havre. Täcka med halm. Skjuta sönder en surströmmingburk och fånga lite möss o släppa dit. Vill inte ha vanliga slakterier då gårdshundarna kommer att käka då. Kan detta funka?
Publicerat Januari 19, 201313 yr Författare Tror du dom fryser ihjäl? Jag har nog tagit 50 i en månad nu. Med slagfälla.
Publicerat Januari 19, 201313 yr Ozzian,om du tar dom med slagfälla,då är dom väl inte i skick att sätta ut? I vanliga fall skulle jag kalla dig"tokjävel"men jag väljer hellre"glädjespridare"
Publicerat Januari 19, 201313 yr Författare Hehe. Skillnaden mellan tok o geni kan vara hårfin. Nä dom 50 är både döda och frusna.... Jag tänkte köpa en fälla för levande fångst.
Publicerat Januari 19, 201313 yr nästa år så gör "musborgen" tidigare på året så den blir aktiv själv ist för du måste sätta ut mössen
Publicerat Januari 19, 201313 yr Författare Om jag gör den nu så är den ju klar. Bara att slå på lite havre och möjligt ensilage. Men kommer räven att tycka den är tillräckligt intressant? Förut när jag inte bodde där och hade hästar, så grävde jag ner allt slaganfall och då kom många rävar.
Publicerat Januari 19, 201313 yr låter som en kul ide! Hoppas den funkar för dig, Gårdshundarna kanske får lite dålig andedräkt av Surströmmingen men de äter nog inte upp den bara rullar sig lite De flesta hundar brukar ju rata vissa märken av torrfoder så du får väl sprida lite av den sorten runt om åteln