Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ska få kontroll av vapenförvaring, vad kontrolleras.

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Då har jag haft besök.

Två trevliga poliser kom förbi och kontrollerade att jag hade licens för de vapen som fanns i skåpet, sen kollade de att skåpet var godkänt och bultat i golvet. Nyckeln frågade de aldrig om.

Tog allt som allt ca 5 min.

Publicerat

Smidigt!

Publicerat

Då har jag haft besök.

Två trevliga poliser kom förbi och kontrollerade att jag hade licens för de vapen som fanns i skåpet, sen kollade de att skåpet var godkänt och bultat i golvet. Nyckeln frågade de aldrig om.

Tog allt som allt ca 5 min.

Då hade du lindrigt som blev förvarnad.  :thumbsup: 

Jag fick flygande inspektion av 2 poliser bara en dag på 90-talet som kom förbi och ringde på dörren och sa att dom ville göra en vapenskåpskontroll och se så att allt var i sin ordning. :yes:

Inga problem här heller då. :smile:

• 1 month later...
Publicerat

Nyckelproblemet har varit en plåga i åratal. Till slut sa tarmsystemet ifån och den enda säkra förvaringen sket sej. Nu har jag kodlås och har tatuerat in koden, ja gissa var.

Publicerat

Nyckelproblemet har varit en plåga i åratal. Till slut sa tarmsystemet ifån och den enda säkra förvaringen sket sej. Nu har jag kodlås och har tatuerat in koden, ja gissa var.

Snoppen. :whistling:  :rolleyes:  B)  :thumbsup:

Publicerat

Haha :woot:

Publicerat

Jag tror att dom nu förtiden ska avisera om besöket två veckor innan. 

Om det inte ligger en brottsmisstanke förstås, men då är det ju ett helt annat fall.

Mvh John

Då hade du lindrigt som blev förvarnad.  :thumbsup:

Jag fick flygande inspektion av 2 poliser bara en dag på 90-talet som kom förbi och ringde på dörren och sa att dom ville göra en vapenskåpskontroll och se så att allt var i sin ordning. :yes:

Inga problem här heller då. :smile:

Publicerat

Jag tror att dom nu förtiden ska avisera om besöket två veckor innan. 

Om det inte ligger en brottsmisstanke förstås, men då är det ju ett helt annat fall.

Mvh John

Jaha, tiderna förändras så att folk hinner skaffa lagligt vapenskåp om det inte finns redan innan inspektion. :wink:  :sad:

Ja, det är ju något helt annat.

Publicerat

För nåra år sedan vart dom hit på kontroll,dom fick komma tillbaka veckan därpå för jag hade glömt var jag gömt den ena nycklen! :tongue:

Skåpet väger ca 1 ton,så jag behöver inte bulta fast det,sa dom,står i en verkstad 50m från boningshuset,inte det heller va nåra problem.

Problemet kom för nåt år sen,vid ny licensansökan,ny kärring hos polisen också,skåpet är inte godkänt sa hon!!pga.fel siffror,men det löste sig när jag drog det till sin spets. :thumbsup:

Så Jonsson,jag har ocksså nåra segrar :yes:

Den största meriten är fortfarande när jag fick självaste Jordbruksverket att backa,vid hot om anmälan av tjänstefel från en Länsvet.och en disstriktare,de du Jonsson!

Publicerat

För nåra år sedan vart dom hit på kontroll,dom fick komma tillbaka veckan därpå för jag hade glömt var jag gömt den ena nycklen! :tongue:

Skåpet väger ca 1 ton,så jag behöver inte bulta fast det,sa dom,står i en verkstad 50m från boningshuset,inte det heller va nåra problem.

Problemet kom för nåt år sen,vid ny licensansökan,ny kärring hos polisen också,skåpet är inte godkänt sa hon!!pga.fel siffror,men det löste sig när jag drog det till sin spets. :thumbsup:

Så Jonsson,jag har ocksså nåra segrar :yes:

Den största meriten är fortfarande när jag fick självaste Jordbruksverket att backa,vid hot om anmälan av tjänstefel från en Länsvet.och en disstriktare,de du Jonsson!

Bra jobbat av dig. :thumbsup: