Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Trafikeftersök 20-01-2013

Featured Replies

Publicerat

Skönt att höra

Publicerat

Bra jobbat, hur långt gick älgen innan ni kunde avliva den? Var det gick älgen eller va de full fart på den trotts benet? Bra gjort iaf

Publicerat
  • Författare

Bra jobbat, hur långt gick älgen innan ni kunde avliva den? Var det gick älgen eller va de full fart på den trotts benet? Bra gjort iaf

Ja efter att jag såg att den gick upp första gången drog den nog 1,5km innan figo tog upp den och sen gick den säkert 1km till när figo höll på med den innan Björn sköt den. Men den klarade inte av att springa utan den gick mest då men det går fövånansvärt fort för en 3bent älg.

Hade jag bara vågat släppa från början så hade den troligtvis inte gått så långt men det va ingen höjdare med den vägen så nära och järnvägen så jag vågade inte släppa

Publicerat

Bra Jobbat!

Publicerat

Hade en liknade olycka på julaftonsnatten av alla dagar släpade klöven efter sig i snön på ett par ställen.

Såg älgen bra vid ett tillfälle med ren bredsida kunde inte se att den haltade men när den vände upp så jag såg den bakifrån så såg jag att backbenet slängde. Så när nästa bre sida kom så small det visade sig att benet var avslaget uppe vid låret. Första legan var efter ca 300 m inget blod så hunden släpptes sköts ca 1.5 km från olycksplatsen.

Kul att Björn inte behövde ett uppvärmningskott som han har en viss förmåga att behöva ibland.

Lasse som jagade med Björn i söndags.

Publicerat

Hade nog gått snabbare om nån annan än en inbiten grävlingjägare gått på ståndet. :blush:

Men ett bra jobb av dig och figo. :)

Publicerat
  • Författare

Hade nog gått snabbare om nån annan än en inbiten grävlingjägare gått på ståndet. :blush:

Men ett bra jobb av dig och figo. :)

Ja han va rätt trött sen figo. Tyckte han knappt orkade skälla i slutet ;)

Publicerat

Bra jobbat! :thumbsup: