Publicerat Januari 21, 201313 yr Blev ingen ruger 10/22 pga oseriös säljare.. Så nu blir det en anschutz 1515-1516..!! Undra lite om det finns några nackdelar med detta vapnet? Hade tänkt att ha den till lite målskytte och jakt. Är detta ett bra val då? Och är det svårt att få licens för en dämpare för den? Bor på "landet" med onödigt mycket sommargäster som grinar för d minsta som låter.. Mycket tacksam för svar.. Ha d / Jim.P
Publicerat Januari 21, 201313 yr Bössan är väl bra eller riktigt bra, lite osäker på vilken modell det är. Tror farsan köpte en nyligen, ruggigt smutt faktiskt! Hur som, dämp tror jag du får väldigt svårt med.. Tror du i princip ska ha något kommunalt uppdrag att skjuta i tätbebyggt alt ett antal intyg från jordbrukare/näringsidkare som stipulerar att du hjälper dem med skyddsjakt i deras anläggningar. Mvh!
Publicerat Januari 22, 201313 yr Författare Så tätbyggt är det inte med bor i närheten av ett berg med lite skog och sommargästerna skiter ner sig för minsta ljud.. Men du tror att det är nästan omöjlig om man inte har en kommunal tjänst? Tack för svar =D ha D
Publicerat Januari 22, 201313 yr enda nackdelen med en sådan pang att dom brukar skjuta alldeles för bra,finns inget att skylla på om man råkar bomma
Publicerat Januari 22, 201313 yr Skjut med subsonic (underljudsfart)patroner, de pluffar till lite harmlöst.
Publicerat Januari 22, 201313 yr 1515-1516 har kal 22mag-blir nog lite trassligt att hitta subammo till den. 1415-1416 heter 22LR modellen. Dämpare klass3 och 4,yrkesmässigt behov eller likvärdigt alt läkarintyg på hörselskada. I övrigt har Christian sagt det som behöver sägas. /Mike
Publicerat Januari 23, 201313 yr Författare Tackar för alla svar söker licensen på fredag =D och är 3000:- rimligt pris på en begagnad och jag är snart den andra ägaren
Publicerat Januari 23, 201313 yr Författare Kom gärna med förslag på kikare... Har ett simmons 3-9x32 .22 mag liggandes ..
Publicerat Januari 24, 201313 yr Jag är hittills väldigt nöjd med mitt Vortex Diamondback 4-12x40AO.:-)