Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur mycket tränar DU inför jakten?

Hundarna ska ju naturligtsvis vara i toppform, men hur mycket tränar DU, och vad tränar du (kondition)? 36 röster

1. 1.

• Inget
      21%
      8
    • 1 pass i veckan
      10%
      4
    • 2-3 pass i veckan
      43%
      16
    • 3-4 pass i veckan
      18%
      7
    • 4 eller mer
      5%
      2

logga in eller registrera att rösta i denna enkät.

Featured Replies

Publicerat

Nå, hur mycket rör ni på er?

Själv försöker jag hålla 3 löp pass i veckan.

3-6 km just nu.

Beretta

Publicerat

Kan inte påstå att jag sliter ihjäl mig inför jakten direkt ::) utan tränar mest för det allmäna välbefinnandet, styrketräning blir det däremot höst, vår och vinter 4-5 dar/vecka, konditionsträning blir väl något simpass under vinterhalvåret och det blir mest lättare löpträning, promenader med hunden och inlines med stavar någon gång då och då under barmarkstiden. Annars så jagar man sig i form så att säga  ;D man är i toppform i november när älgjakten avslutas :D

Publicerat

Tja träning för just jakten vet jag inte om jag gör utan snarare för allmänt välbefinnande däremot så blir det en del. I form av skrotlyft, knata våningar på min arbetplats istället för hiss osv (man är rätt bra stum i benen efter 11 våningar). Sen promerna med hundar osv...

Publicerat

Träning??...öhhh...skulle man inte värna om övervikten??.... ::)....

skämt åsido så, nej jag tränar inte...inte träning som t.ex jogga eller styrketräning...har varken tid eller lust för sådant.

men däremot tränas kroppen rätt så bra i mitt yrke...tänk dig själv, du ska byta skitstol hos Beda 90år...hon bor på 4:e våningen...du bär den nya skitstolen från bilen fram till hissen...j**la skit, den funkar inte...jahapp, bara till å bära denna stol samtliga 4 våningar...DET mina herrar är en ordentlig Workout!...sen har du ju tvättstället kvar att bära upp...och sen ett evigt springande i trappor (är mest höga hyreshus man är och jobbar i)...hissen tar för lång tid eller så är den ur funktion och tja vafan, trappen går ju bra...först springa ner för å hämta lite kopplingar å sånt...sen ner en vända till för å hämta verktygen som inte fick plats, varken i nävarna eller inkilade under armarna...sen ytterligare en vända för att hämta skruvdragare och slagborr, ibland även en bockapparat...så helt stilla är man aldrig som rörmockare ;)...speciellt inte när man är så överdrivet envis, att stanna å vila efter halvvägs är ett nederlag!...så det är otroligt mycket både styrketräning, kondition och uthållighet...

Publicerat

Springer efter en boll minst 4 dagar i veckan...  :D :D

Publicerat

slutade min aktiva bandykarriär för 2 år sedan, har blivit väldigt sparsamt med träningen sen dess måste jag säga. är det nåt jag verkligen HATAR så är det att springa/lyfta skrot. har dock ett rätt så rörligt jobb just nu, går med grästrimmer hela dagarna. man svettar nog bort en hel del kalorier när man går och trimmar i en slänt i +25 grader. på vintern tränar jag ett pojklag i bandy, så lite skridskoåkning blir det ju några ggr i veckan iaf.

Publicerat

Tidigare år brukade jag springa 3-4 gånger i veckan, minst 5 km men jag har haft problem med ett knä nu i snart ett år så i sommar har jag tagit det lugnt.Ska dock förhoppningsvis fixa till knäet nästa vecka då jag har läkartid...kanske amputerar dom...vem vet...

Håller mig ändå igång hyfsat tror jag...driver ju jordbruk och rör mig dagligen...Å än så länge måste jag faktiskt säga att jag inte har träffat nån som knäcker mig i skogen...har dock en bekant som utan problem håller jämna steg me mig..å han springer maraton ibland....så jag tror nog att han skulle kunna knäcka mig om han så ville...

Publicerat

Den allmänna träningen för min del avstannar inte utan pågår hela året,

Dvs de vanliga promenaderna görs varje dag med alla hundarna (4st) = 6km varje dag.

Sen kommer vi till rena jaktträningen som för min del redan har börjat, Detta då med störningar/skyddsjakt i sädfälten här nere. Det stora problemet är att hundarna lider oerhört av värmen just nu, Så ryggsäcken fyller man med vattenflaskor för att klara en hel natt på fälten. Varje hund slevar i sig en 2liter på ett nattpass så ska ni träna hunden framöver så glöm för allt i världen inte att ta med vatten, Rikligt men vatten både till er själva men framför allt till hundarna.

Lägg gärna i lite druvsocker i vattnet detta minska risken för blodsocker fall,

Björnhunden

Publicerat

Försöker cykla med hundarna varannan dag så att tassarna får vila sig. c. 10-12 km, utöver vanliga rastningspromenader. ;)

Publicerat

Styrketränar ca. 3 ggr i veckan för att hålla mig i form och snart blir det träning och motion med mina 2 beaglevalpar.  :)

Plus lite skogspromenader och roddning ibland  :) och själva sommararbetet (byggnadsbranschen) är också krävande ibland :)

Publicerat

Det blir 3-4 löpturer i veckan för att hålla både mig och hundarna i form. ;)

Publicerat

Cyklar ni på asfalt med hundarna och hur fungerar det i såna fall? Skadas inte tassarna av det?

Publicerat
Cyklar ni på asfalt med hundarna och hur fungerar det i såna fall? Skadas inte tassarna av det?

Drar hundarna inte för mycket så brukar det gå bra, men hellre grusväg.

Själv ska jag ut på älgspan i morgonbitti

Publicerat
  • Författare

Kul att se att ni håller igång hundarna.

MEN, hur mycket tränar DU?

Du själv alltså!

Det var det jag funderar på.

MVH B

Publicerat

ca:1mil på cykel med hunden om dagen, men själv tränar jag inget, har kondis så jag klarar mig ändå ;)

Publicerat

Jag spelar/tränar fotboll 4 ggr i veckan, samt att jag cyklar till jobbet ofta som är 3 mil f.o.t. Sedan spelar jag en del tennis och innebandy med jobbet när det inte är fotboll säsong.

Jag skjuter en hel del lerduvor och försöker skjuta så mkt kula jag hinner. 'Så ser min uppladdning ut för en ny jaktsäsong.

mvh Tomas

Publicerat

För katten glömde att jag går ju fram till måltavlan och kontrollerar träffarna då jag är och kontrollskjuter så ofta jag hinner det bör väl bli 160meter per vända. ;D

Publicerat

Träna :o går det at jaga eller skjuta ;D

Svar NEJ med andra ord uttövas det inte 8)