Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

långhållskytte/figurskjutning kristinehamn

Featured Replies

Publicerat
skjutningarna är ut till 600m på kända avstånd och vi skjuter på fält mål. 

datum för våren:

9/2

9/3

24/3

samling kl 10.00 för samtliga skjutningar

inget skyttekort krävs!

kostar 20kr att delta för medlemmar.

och det kostar 70kr för icke medlemmar.

kikarskyttar är varmt välkomna! 

riktigt bra tillfälle att testa på långhållskytte om man är nyfiken. hjälp kommer att finnas på plats att få :)

varmt välkommna!
Publicerat

Fantastiskt roligt, varför har jag inte hittat till er tidigare, bara 4 mil bort :wallbash:

Publicerat
  • Författare

ja du... bra fråga! han som tittar han hittar ;) vart hölls du?

Publicerat

Bor i Karlstad.

Nöter på 300metersbanan i Kil till vardags när jag vill skjuta lite halvlångt, den är tragiskt lite utnyttjad men man får ofta ha den för sig själv. :thumbsup:

Publicerat
  • Författare

okej :) ja gött o va själv men blir tråkigt i längden :P du får komma och panga lite långt hos oss då ;) jag kommer va på banan nästa helg en hel del, så säg bara till om du vill med :)

Publicerat

Ska fundera på det, måste det vara helmantel? I så fall är jag rökt, inte hunnit köpa upp mig på det. :wallbash:

Publicerat
  • Författare

Ska fundera på det, måste det vara helmantel? I så fall är jag rökt, inte hunnit köpa upp mig på det. :wallbash:

nopp kommer skjuta på papp eller snipetec så det går fint med som helst ( det är bara när vi skjuter på dom elektroniska tavlorna vi måste ha helmatel) ! 

Publicerat

Hade varit riktigt kul att komma ut å titta, även om man själv bara sitter inne med en jaktbössa och aldrig jagat mm på banan, så hade det ju inte varit fel att testa på längre avstånd för skoj skull..

Kul initiativ oavsett!! :)

Publicerat
  • Författare

Hade varit riktigt kul att komma ut å titta, även om man själv bara sitter inne med en jaktbössa och aldrig jagat mm på banan, så hade det ju inte varit fel att testa på längre avstånd för skoj skull..

Kul initiativ oavsett!! :)

du är välkommen! det är sällan själva bössan det hänger på.. det har mer med kikarsiktet och skytten att göra! kan kan inte förvänta sig att ett vanligt jakt sikte kan justera träff läget ut till 600m men dom flesta kikarna brukar gå att skjuta ut till 500m iaf och det är en bra början :)

Publicerat

Man klarar mycket mer än man tror med en vanlig jaktrigg.

Det är precis som V-K skriver, det hänger mycket mer på skytten, och sen får man skjuta så långt kikaren klarar att justera. Det hjälper dock mycket att läsa på lite först och bilda sig en uppfatning om kulbana, MIL/MOA och skruvande på kikaren. Klarar du att hålla ihop till 3 cm på 100m på inskjutningsbanan är bössan bra nog för alla långhållstävlingar, grovt förenklat. Resten handlar om att du ska kunna hantera din utrustning.

Har precis konstaterat att min Trijiconglugg kan justeras ut till 775 meter med ammon jag är inskjuten på nu, förutsatt att Shooter stämmer lika bra bortom 300meter. Det räcker för mig alla dagar. Det är en jaktglugg utan taktiska torn.