Publicerat Januari 25, 201313 yr Jagat idag, lätt struligt. Tiken körde ett gäng grisar i pass tre ggr efter varandra, de va allt från 3-5 grisar framför hunden. Saluterades i alla tre passen. Tog sin tid att bena ur det... Men vi va fler hundförare så det löste sig så småningom. Men den grisen tiken valde att köra längst blev det stopp på en bra bit bort. Tog mig dit och gick in, såg lite blodstänk. Hörde lite då o då skallet men det va tysst rätt mycket. Fattade inget först men när jag kom intill så förstod jag att grisen hölls av hund. Tog mig snabbt fram och blev något förvånad för där hade anslutit en hund till som varit lös och skällt älg från första såten på morgonen. Antar att den anslöt och sket i älgarna när tiken kom med grisen. Blev kniv för att lösa det snabbt och smidigt. Hittade ett märkligt hål i buken som jag ikväll fick info om att det troligen va kulsplitter. Skönt att det löste sig rätt smidigt ändå.