Publicerat Januari 29, 201313 yr Hej ska snart till USA vilken ska man köpa ? Modell osv, undrar också om man kan komma runt systemet så att jag med min nordic pejl kan se en hund med amerikanskt halsband osv ?
Publicerat Januari 29, 201313 yr Har varit upp ett antal gånger och nej det går inte då de sänder på olika frekvens. Sen tycker jag att det finns vissa fördelar med den Amerikanska nämligen att den inte stör radion och att inte alla kan kolla på hunden! För nu när man kommer ut på grisjakter står det 15 man som ska koppla upp sig mot ens halsband.
Publicerat Januari 29, 201313 yr Jo, det kan vara ett bök att alla ska koppla upp sej o att antalet id är begränsat o att det stör. Men det finns stora fördelar oxo. Som hundförare är det lätt att se om en såt är genomgången om man har samma gps o det är ingen nackdel som hundförare att passkyttarna har koll på hundarna.
Publicerat Januari 30, 201313 yr hmm är us modellen laglig? om inte ryker väl bössor o helvetet! Lagligt o lagligt !!! är det lagligt o köra förfort ? man behöver inte tänka så mycket på det där. Jag vet inte men jag tycker faktiskt usa modelen funkar bättre än sve mod
Publicerat Januari 30, 201313 yr Författare Någon som vet hur mycket man sparar på att köpa den i USA?Men den funkar exakt lika bra som nordic ?
Publicerat Februari 1, 201313 yr Någon som vet hur mycket man sparar på att köpa den i USA? Men den funkar exakt lika bra som nordic ? Något bättre räckvidd, annars är dom nog snarlika. Jag har haft båda och har inte märkt någon annan skillnad än räckvidden. Och bössorna ryker defenitivt inte! Men som Joan sa så har dom flesta svensk och det är givetvis bra att se var andra hundförares dogs befinner sej om man är flera som går..
Publicerat Februari 1, 201313 yr Har båda och använder oftast usa:n för att då slipper man att andra hundar med samma id på halsbandet stör! Skillnad på räckvidd har jag aldrig märkt av.
Publicerat Februari 1, 201313 yr Något bättre räckvidd, annars är dom nog snarlika. Jag har haft båda och har inte märkt någon annan skillnad än räckvidden. Och bössorna ryker defenitivt inte! Men som Joan sa så har dom flesta svensk och det är givetvis bra att se var andra hundförares dogs befinner sej om man är flera som går.. Tror nog räckvidden är den samma däremot kan det skilja enormt mycket mellan olika handenheter.
Publicerat Februari 1, 201313 yr Författare Låter bra! Förutom att garantierna inte gäller och ingen vill laga den! Dom flesta jag känner har den amerikanska modellen!
Publicerat Februari 1, 201313 yr Garantier gäller nog, men som du skriver kan det vara lite bökigare att övertyga en svensk handlare om det. kollar man på ex blocket hittar man folk som reparerar dom amrikanska (och svenska) Jag har telenr till en men jag lägger inte ut det här. Skicka ett pm till mig om ni vill ha det nummret.