Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sauer wild boar

Featured Replies

Publicerat

Jag tycker det verkar vara en rätt fin bössa (trots deras idiotiska säkring) men den finns i .270win med 57cm pipa. Är det en ok piplängd för den kalibern eller borde den vara längre?

Publicerat

Jag bollade med en sådan på Torsbo sista jag var där o gudars vilken balans.

Jag gillade den skarpt, ända och avgörande problemet var att slutstycket kärvade gång på gång trots byte av slutstycke till ett med kort spak på.

Annars hade jag nu varit ägare till en slik..

//

Publicerat
  • Författare

Hmm, kärvande slutstycke på en bössa som marknadsförs som lämplig för vildsvinsjakt känns ju inte jättebra. Men det kanske var det exemplaret bara. Jag tycker det verkar vara en trevlig bössa med den lite tyngre pipan. Den passar nog till det mesta.

Publicerat

Den vi har på jobbet löper som en varm kniv i smör så de va nog någo vajsing på den!

Publicerat

Det är min upplevelse av Sauer oxå, kikade efter en 202 forest eller vad den heter och de jag kände på vår i klass med min Ruger, och alla som repeterat en Ruger vet... Annars jäkla fina studsarutbud från dom. Finns en spänntangent att montera, vill minnas instruktionsfilmen att det är enkelt.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Publicerat

Min Sauer 80 är en dröm att repitera.

Blev en blaser..

//

Stavar som en kråka även utan Iphonen..

Publicerat

Jag anser efter att ha skådat Sauer Wildboar både på Torsbo och i Ullared att Torsbos ex är risigare helt och hållet.

Publicerat

Varför kladda när det finns ett märkesom är bäst till både drev och långhåll!!?? Eller var dessa slutsålda?

Det stavas BLASER!

Med vänlig hälsning,

RG

Publicerat

Varför kladda när det finns ett märkesom är bäst till både drev och långhåll!!?? Eller var dessa slutsålda?

Det stavas BLASER!

Med vänlig hälsning,

RG

Herregud ...

Publicerat

Herregud ...

Nää det stavas blaser,,,,,

Publicerat

Herregud ...

ASG- i min tillvaro är det han med kunskap o förmåga som är farlig inte pangens märke. /Christian

Publicerat

ASG- i min tillvaro är det han med kunskap o förmåga som är farlig inte pangens märke. /Christian

Aha.. Trodde det var min Tikka T3 som fixade ett guld till mig på en kulstig i höstas.. :tongue::wink:

/Må

• 2 weeks later...
Publicerat

Varför köpa Blaser när det finns så stort utbud i övrigt? :D

Publicerat
  • Författare

Kände på en wild boar igår och jag gillade inte att repetera den. Så en sådan hamnar inte hos mig. Synd, för dom är fin annars..

Publicerat
Kände på en wild boar igår och jag gillade inte att repetera den. Så en sådan hamnar inte hos mig. Synd, för dom är fin annars..

Var det den på Torsbo så bör de nog se över sen.

Jag köpte blaser istället,,

Publicerat

Du skall nog be om en kartong ny om du skall bestämma dej.

är det ett demo på torsbo så kan det vara gudars med folk som bytt grejor på bössorna,

slutstycke, pipa mm, mm för atttesta det dom tycker om så med lite otur är det inte en pryl som sitter på som var där från fabrik.

känn på en som du bestämt dej för det är enda rådet.

(jag har 57 pipa på min 270 och det funkar fint!)

Publicerat

Sauer är annars kända för perfekt slutstycksgång, min 200 och min 90 har alltid varit väldigt lättreppeterade så Torsbos ex är nog ett undantag.

Publicerat

Sauer är annars kända för perfekt slutstycksgång, min 200 och min 90 har alltid varit väldigt lättreppeterade så Torsbos ex är nog ett undantag.

Min 80 med, Den som står i Torsbo lär vara skräp eller fel på.

//

Publicerat

Det stavas BLASER!

Med vänlig hälsning,

RG

sauer verkar stundtals funka dugligt också.

• 2 weeks later...
Publicerat

hur snabbt man repeterar beror på hur mycke man tränar  och jag håller med om att sauers säkring är dum men den största säkringen sitter mellan öronen på

den som håller i bössan

Publicerat

"bästa säkringen sitter mellan öronen" :thumbsup:

Har själv upplevt hur folk spänner upp späntangenten på sina bössor när det börjar bli hett på passet för att sen glöma bort att spänna av och därmed sen gå runt med en väldigt farlig bössa. Att folk späner upp bössan i förebyggande syfte kan jag förstå efter att ha testat Semprion som jag upplevde vara väldigt svår att spänna upp i anläggning, Blasern är bättre men inte helt enkel den heller. Sauerns osäkring är därvidlag ofantligt bättre eftersom den endast kräver en liten lyftning med avtryckarfingern i anläggningen just innan man ska skjuta.

Publicerat

Ett uttalande som tyder på en väldigt lite värld... :huh:

Det stavas BLASER!

Med vänlig hälsning,
RG

Publicerat

Var på Torsbo idag och hämtade hem mina två nya "kärlekar".

Klämmde också på deras Sauer 202 wildboar, klart trevlig bekantskap men svårmotiverad i skåpet....

Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2

Publicerat

"bästa säkringen sitter mellan öronen" :thumbsup:

Har själv upplevt hur folk spänner upp späntangenten på sina bössor när det börjar bli hett på passet för att sen glöma bort att spänna av och därmed sen gå runt med en väldigt farlig bössa. Att folk späner upp bössan i förebyggande syfte kan jag förstå efter att ha testat Semprion som jag upplevde vara väldigt svår att spänna upp i anläggning, Blasern är bättre men inte helt enkel den heller. Sauerns osäkring är därvidlag ofantligt bättre eftersom den endast kräver en liten lyftning med avtryckarfingern i anläggningen just innan man ska skjuta.

sauers säkring är en stor anledning att jag gillar dom bössorna.