Publicerat Juli 25, 200620 yr Har bestämt mig för att göra mig av med min 9,3x57 då den har börjat krångla hela tiden. Har tittat på en hel del olika fabrikats halvautomater men blir inte riktigt klok . Undrar nu om ni har några tips om vilket fabrikat och modell man bör köpa! För och nackdelar. Tacksam för alla tips .
Publicerat Juli 25, 200620 yr Samma här! Min anledning är att jag vill gå upp lite i kaliber (från 6,5) men är lite rekylrädd Just nu är det en Browning Longtrac syntet som jag är sugen på. Har bara läst bra om Longtracen medans Benellin verkar ha precisionsproblem ??? Tänkte fråga runt lite om priser inkl. Leopold QR fästen för att byta mellan kikare och aimpointen.
Publicerat Juli 25, 200620 yr vad jag har hört av en som läst ett test så hade karl-gustavs halvauto bäst precission.
Publicerat Juli 25, 200620 yr Benellis precisions problem verkar inte gälla alla vapen. Pratade med en vapenhandlare i luleå som berättade att han skjutit både med Browning longtrac och Benelli argo comfortech som skulle fungera som toppjaktbössor.
Publicerat Juli 26, 200620 yr Författare Har hört mig lite för på olika vapen affärer här i dalarna och dom flesta verkar hålla brownings halautomater högst. Ska provskjuta en bar light evolve i helgen.
Publicerat Augusti 9, 200619 yr Hej har haft nästan 20.stycken dom flesta klatrar för eller senare men ett pluss för FN i cal.308. dom var det minsta klater med och bra presison 8)MVH LO.johansson
Publicerat Augusti 9, 200619 yr Skulle jag köpa halvautomat så skulle det tveklöst bli en Benelli Arog med den här Comforttech kolven.. Argon i standard utförande är så sjukt skön att greppa och skjuta med, skulle tro att det är en halv orgasm med Comfort stocken ;D Sen detta med precitionsproblemen.. Hört en del om det och här finns säkert korn av sanning i det men även en ruskig massa skitsnack! Den Argo jag skjutit med, hustruns, går iaf hur bra som helst. Med hemladdad Oryx så kan jag skjuta grupper på 25 mm på 100 och då är den laddningen inte optimerad för den bössan utan den är framtagen till min Finnlight. Givet allt snack och alla mer eller mindre bra tester så skulle jag tveklöst plocka hem den bössa jag ville köpa för provskjutning och därefter slå till om jag var nöjd med hur den sköt. Mvh!