Publicerat Februari 3, 201313 yr Har äntligen bestämt mig att det får bli en tikka t3 hunter 308 w nu till våren Då är det bara kikarsiktet kvar då, och det finns ju en j*vla massa att välja mellan. Kommer att använda bössan till nästan all jakt (inte vakjakt på natten). Skulle vilja ha runt 1,5- 2 som lägsta och runt 6-7 som högsta förstorning. Optik mm skulle jag vilja ha mellan 32-42. Har kollat runt lite på olika märken och modeller. Kan ju nämna nu att att jag letar efter ett under 10000. Dessa har jag kollat på: Meopta meostar 1,5-6*42. Ziess duralyt 2-8*42 Bushnell elite 6500 1,25-8*32 Karl kaps classic line 2-8*42. Skulle hellst vilja ha ett kors som riktmedel. Sen finns det ju en massa andra också. Vilket sikte skulle ni välja?
Publicerat Februari 3, 201313 yr Personligen tycker jag meoptan är väldigt trevlig och prisvärd. Bra garanti med, 30 år. 6900 gav jag för min hos kjells vapen Tittade i duralyten också men fick en sämre känsla hos den än med meoptan. De andra har jag aldrig kollat i så, men karl caps är säkert ingen skit heller.
Publicerat Februari 3, 201313 yr Författare Okej. Vad har du för riktmedel i den? Finns den med hårkors?
Publicerat Februari 3, 201313 yr Okej. Vad har du för riktmedel i den? Finns den med hårkors? 4c heter det, tre grova stolpar och den översta i mitten är lite klenare.
Publicerat Februari 3, 201313 yr Och tror det är de enda riktmedel de har på den modellen. 4c heter det, tre grova stolpar och den översta i mitten är lite klenare.
Publicerat Februari 3, 201313 yr Gör så! Det jag lärt mig är att ta det man får bäst känsla i, även om det inte är ett zeiss
Publicerat Februari 3, 201313 yr Lite dyrare men, helia 5 eller swarre 1-6? Kan nog sälja beg/ny för 14-15000.
Publicerat Februari 3, 201313 yr Författare Ja en swarre är aldrig fel. Får se hur plånboken ser ut fram mot våren:)