Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nu börjar årets rävjakt snart.

Featured Replies

Publicerat

1:a aug är det dags hos oss.

Då får rödskinnen det jobbigt.

Har kontroll skjutit alla vapnena.

Mygg oljan är inhandlad.

Snart sitter man där igen..

Härligt! :)

Publicerat

I går kväll var man och sköt in 222:an så nu är man redo för mickel. ;D

Publicerat

Har varit och skjutit in 243an med v-max + att lockpipa har inhandlats så har jag riktigt, riktigt tur så kanske  :P

Publicerat

Har satt nya batteri i pejlen och borstat Laikan, så nu är jag också redo. ;) ;D ;D

Publicerat

Jagar du räv med laikan? Om, hur då måste ju vara näst in till omöjligt att få räven att stå. Med tanke på hur snabb räven är.

Eller?

Har satt nya batteri i pejlen och borstat Laikan, så nu är jag också redo. ;) ;D ;D
Publicerat

Har sisådär 23mil till tilltänkta vakplatsen så får se hur de blir med den saken.. Eventuellt kanske jag fixar nån kojja närmare stan eller svappavaara  :)

Publicerat

Japp, grävling och räv ska få på pälsen. Har ett gäng grävlingar som mumsar friskt på åltlarna nu så det går nog att plocka bort en 4-5 stycken de första kvällarna.

Publicerat

Ska försöka hitta en laddning för kombin, 120gr Sierra borde kunna göra livet surt för rävarna, annars skulle jag vilja använda min 6.5'a med 95gr V-max, men jag har lite trubbel med kikarfästet, kanske jag ska göra en tillfällig lösning med weaver fästen? men jag har inte några ladd data för URP krut och v-max :- heller.

Det löser sig skall ni se ;)

Publicerat
Jagar du räv med laikan? Om, hur då måste ju vara näst in till omöjligt att få räven att stå. Med tanke på hur snabb räven är.

Eller?

Jagar räv gör hon. Men får väl erkänna att det bara blivit en vuxen räv på stånd (plus 3 ungrävar) och då hade hon hjälp av en Karelare.

Men jag vet några stycken som skjutit räv på stånd för sina laikor.

Publicerat

Imponerande.

Jagar räv gör hon. Men får väl erkänna att det bara blivit en vuxen räv på stånd (plus 3 ungrävar) och då hade hon hjälp av en Karelare.

Publicerat

Tar inte laika/karelare vuxna rävar själv?Har ju fått för mig att båda dessa ska vara relativt skarpa.Visserligen tror jag väl att min stövare har lite mer skärpa en genomsnittet...han tvekar inte en sekund på att ta räven...grävling flyger han oxå på direkt.

Har en bekant som haft ett antal laikor och några av dessa har varit ganska så skarpa oxå.

Publicerat
  • Författare

Kom ihåg att ta med kameran nu.

Den SKA dessutom vara lätt tillgänglig.

Det är ett KRAV  :-*

Publicerat
Tar inte laika/karelare vuxna rävar själv?Har ju fått för mig att båda dessa ska vara relativt skarpa.Visserligen tror jag väl att min stövare har lite mer skärpa en genomsnittet...han tvekar inte en sekund på att ta räven...grävling flyger han oxå på direkt.

Har en bekant som haft ett antal laikor och några av dessa har varit ganska så skarpa oxå.

Det gör säkert en del. Men inte min och det tycker jag är lika bra. Tycker de flesta hundar som försöker avsluta själva på grävling brukar få problem med sår och infektioner. Så det ser jag mest nackdelar i.

Publicerat

Håller helt med dig Musköt. Jagade mycket grävling med min jämte när han var yngre, men helt plötsligt fick han för sig att avsluta jakten på egenhand. Och det slutatde många gånger med en dyr sjukräkning för mig. Så jag har helt fått sluta jaga grävling med honom.

Det gör säkert en del. Men inte min och det tycker jag är lika bra. Tycker de flesta hundar som försöker avsluta själva på grävling brukar få problem med sår och infektioner. Så det ser jag mest nackdelar i.