Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tjänster utlysta på Svenska Jägareförbundet

Featured Replies

Publicerat

Nu rekryterar Svenska Jägareförbundet personal till ett antal olika tjänster i södra Sverige. Vi söker en chef för fältorganisationen i vårt södra samverkansområde, tre jaktvårdskonsulenter och en administratör.

Rekryteringarna sammanfaller med projektet "Jakten på framtiden", där organisationen stakar ut nya mål och omfördelar resurser för att nå målen. Här finns alltså alla möjligheter att komma in i organisationen och vara med om ett historiskt "nytag" på verksamheten.

Mer information om tjänsterna finns här:

http://www.jagareforbundet.se/Jagareforbundet/Jobba-pa-Jagareforbundet/

Publicerat

Tja, det kanske vore något, men då kan man ju inte gnälla på förbundet längre. :tongue:

Har man ändrat något i kravprofilen jämfört med tidgare anställningar, med tanke på förnyelsearbetet menar jag? Söker man andra typer av människor än tidigare eller hur tänker man här?

Publicerat

Fel ställe i landet.. Annars så kanske det hade varit något.

Publicerat

Hur långt har du till närmsta Jägareförbundskontor MaxW?

Publicerat

Bara snabbläste, men det var väl i andra delar än i Småland? I övrigt så borde nog Skedhult vara närmast.. Erfarenhet av liknande organisationer har jag iaf.. :)

Publicerat

Och kan meddela för de som inte provat att det är jäkligt kul att jobba för en medlemsorganisation. Ibland förundras man över engagemang och idérikedom som finns.

Publicerat

"Valfritt kontor i SO-syd..."

Publicerat
  • Författare

Tja, det kanske vore något, men då kan man ju inte gnälla på förbundet längre. :tongue:

Har man ändrat något i kravprofilen jämfört med tidgare anställningar, med tanke på förnyelsearbetet menar jag? Söker man andra typer av människor än tidigare eller hur tänker man här?

Sax,

om du kollar annonserna för tjänsterna som jaktvårdskonsulenter så är de mycket brett skrivna. "Viltmästare, biologisk, skoglig eller agrar utbildning" täcker en hel uppsjö olika kompetenser på olika nivåer. Det finns även behov av en hel massa olika kompetenser bland våra jaktvårdskonsulenter, och vilka arbetsuppgifter man får beror förstås i stor utsträckning på vilken kompetens man har. Sedan måste man här som inom många andra jobb förstås kunna täcka med baskompetens även inom områden som man kanske inte kommer in i jobbet med kompetens inom, för att kunna hantera grundläggande frågor om viltförvaltning inom sitt geografiska område. Oavsett vart SJF bestämmer att vi ska ta vägen så kommer nog grundbehoven av kompetenser inom fältorganisationen i huvudsak att vara de samma, skulle jag tippa. Vad man gör med kompetenserna, och hur man internutbildar och utvecklar kompetenserna, är däremot sådant som vi nu tar tag i aktivt.

Den som ska leda hela fältorganisationen i SO Syd kommer förstås involveras synnerligen handfast i det förändringsarbete som lär stå för dörren. Det borde i mina ögon göra tjänsten extra intressant; jag vet att jag långt ifrån är ensam om att tycka att det är mer utmanande och stimulerande att utveckla och bygga strukturer än att förvalta dem inom begränsande ramar som man kanske känner hämmar verksamheten. Att man samtidigt rekryterar flera nya medarbetare inom SO:t är förstås ett extra plus i ett läge där man delvis ska bygga nytt.

.

Publicerat

Hade nog sökt om jag hade haft lämplig utbildning och erfarenheter... men kul att man satsar :)

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.