Publicerat Februari 6, 201313 yr En klasskompis hittade de här spåren när han vart ute med hunden i Ryssby. någon som har nån idé om vad det kan vara?..
Publicerat Februari 6, 201313 yr Författare Ja om Man jämför med ciggpaketet är det väl lite väl stort för o va räv..
Publicerat Februari 6, 201313 yr Ser ut som en klöv i mina ögon... är på telefonen och bilderna är lite suddiga...
Publicerat Februari 6, 201313 yr Författare Tror att kloavtryck syns sämre än vad dom gjorde i skogen, förbannat svårt o få med sånt ordentligt på bild..
Publicerat Februari 7, 201313 yr Författare Är osäker på steglängd.. vet inte riktigt exakta måttet på ett ciggpaket, men hyfsat bra storlek på spåren iaf..
Publicerat Februari 7, 201313 yr Om det är lång cigg så är det nog for stora för räv. Fjonkbisam har kanske rätt. Gamalt klöv spår?
Publicerat Februari 7, 201313 yr Är osäker på steglängd.. vet inte riktigt exakta måttet på ett ciggpaket, men hyfsat bra storlek på spåren iaf.. Ja det är nog lite svårt att mäta steglängden med ett ciggpaket Du kan kolla här å se om du blir nå klokare
Publicerat Februari 7, 201313 yr Bilderna är ju inte bra och spåret är utsmält, men jag skulle tro det är hund.
Publicerat Februari 7, 201313 yr Författare De som såg spåret sa att det var helt färskt, det snöade nämligen rättså bra .. har gått från barmark till 1dm nästan på 1,5 dygn. och det snöade hela dagen igår , snöade även när spåret hittades.
Publicerat Februari 7, 201313 yr Författare Grejen är den att den enda hund som varit lös under veckan är en gråjämte, som jag jag jagade igår, och hennes spår är mindre. Ska tilläggas att sista bilden är sen i tisdags:)
Publicerat Februari 7, 201313 yr Författare Men det kan väl vara hund, känns konstigt bara att det är lösa hundar på skolans mark när inte någon på skolan jagat här denna veckan:)
Publicerat Februari 7, 201313 yr Författare Som sagt rappe om du kollar ett par inlägg så jagade jag ifatt den igår som vart på rymmen, och det ar inte hennes spår, hennes spår va bra mkt mindre:) Iaf bra Mkt mindre än dom på sista bilden:)
Publicerat Februari 7, 201313 yr hundspår baserat på att de är för runda i formen för Räv/Varg och gångarten
Publicerat Februari 7, 201313 yr Författare när vi kollade gångarten på varg på jäg.förbundets hemsida så såg den exakt likadan ut men det kan inte vara lodjur heller eller?
Publicerat Februari 7, 201313 yr Som sagt rappe om du kollar ett par inlägg så jagade jag ifatt den igår som vart på rymmen, och det ar inte hennes spår, hennes spår va bra mkt mindre:) Iaf bra Mkt mindre än dom på sista bilden:) okej, såg det nu sorry!Men du fick tag på henne då, skönt de!
Publicerat Februari 8, 201313 yr Tror att kloavtryck syns sämre än vad dom gjorde i skogen, förbannat svårt o få med sånt ordentligt på bild.. Och därför är det ingen katt
Publicerat Februari 8, 201313 yr Jag hade gråben 300m från min gård här i halland. Inget som jag var beredd på kan jag säga.