Publicerat Februari 7, 201313 yr Som rubriken lyder. Är de befogat att byta en 2 år gammal zeiss Classic 3-12x56 till en zeiss HT I samma förstoring? Är de någe skillnad? Kommer jag märka det. Ska ha den till vakjakt. Tycker i och försig att riktmedel 60 är mysigare än 40 som jag har idag. S.
Publicerat Februari 7, 201313 yr Att det är skillnad ja. Men hur mycket i minuter, ingen anning. Hade en diavari victory tidigare o den var bättre än classicen o min ht är bättre än diavarin. Men som vaksikte så är nog ht:en det bästa just nu. Sen om det är värt det, är upp till dig. Om du har möjlighet o prova/låna så gör det. Men sen måste jag säga att classicen är ett underskattat sikte.
Publicerat Februari 7, 201313 yr Classic en är en riktigt prisvärd modell av zeiss men om det är värt att byta??? Har haft både classic, viktory och nu HT, visst är det skillnad! om det är värt det är bara du som kan räkna på. jag fick både bra inbyte och pris så för mej var valet enkelt, jag bytte! Den stora skillnaden äar väl egentligen riktmedlet som ej är medförstorande på ht:en samt att den belysta punkten ligger i korset så när det är släckt så syns ett homogent riktmedel. Men håller man på mycket med vakjakt (jag vakar MYCKET räv) så är ju varje % av högre ljustransmision av värde.