Publicerat Februari 7, 201313 yr Jag tänkte först beställa giller och knacka ihop lådorna själv, men jag är banne mig för lat, så därför undrar jag vilka färdiga minkfällor (slag) som är bra och välbyggda. Fällan sjf säljer ligger ju nära till hands och kostar väl en trehundralapp. Vad tycker ni om dessa?
Publicerat Februari 7, 201313 yr dem är helt värdelös i alla fall dem 3 jag har! vet av flera som har fångat mårdar i tassen och minkar som har fått nosen avslagen
Publicerat Februari 7, 201313 yr Författare dem är helt värdelös i alla fall dem 3 jag har! vet av flera som har fångat mårdar i tassen och minkar som har fått nosen avslagen Oj, det lät ju inte bra. Hur tusan kan det säljas fällor med så dålig konstruktion?? Tack för varningen, jag ska nog kolla efter andra modeller.
Publicerat Februari 7, 201313 yr det är mårdfällan jag pratar om jag har inte provat minkfällan själv men har sett konstruktionen och den ser lika dålig ut.. ihjälfällan är nog bra
Publicerat Februari 9, 201313 yr Gävleborgsfällan för mink funkar men jag skulle satsa mina pengar på ihjälfällan också. Vill du betesgillra den så pluggar du helt enkelt igen med en hel skiva på den löstagbara delen av kortsidan.
Publicerat Februari 9, 201313 yr Författare Läste lite om ihjäl-fällan och den verkar ju vettig, om än lite dyrare än gävleborgan. Men det kanske är värt det. Jag får kanske åka förbi idéverkstaden nästa gång jag åker till skogs och köpa ett par testfällor.