Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

kaliber 22

Featured Replies

Publicerat

tjenare jag är ny här på jaktsidan :) hoppas att jag kommer trivas  men till min fråga jag innehar en studsare och en hagelskramla så nu kommer jag till punkten då en kaliber 22. ska inhandlas då är min fråga vilket märke? vilken mekanism fungar bäst? 22magnum eller 22long så jag tänkte att ni kanske kunde dela med er av era efarenheter :) tack på förhand mvh Henrik

Publicerat

Kör på en Brno 453 eller 455, hyfsat billiga om man jämför med Sako Quad. Sen kör du 22lr, superbillig ammo :)

Publicerat
  • Författare

Kör på en Brno 453 eller 455, hyfsat billiga om man jämför med Sako Quad. Sen kör du 22lr, superbillig ammo :)

ja jag tittade på en sako quad men en magnum pipa till tyckte priset såg lite saftigt ut   men cz bössor verkar inte så tokiga heller farsans marlin är en dröm att skjuta med :)

Publicerat

ja jag tittade på en sako quad men en magnum pipa till tyckte priset såg lite saftigt ut   men cz bössor verkar inte så tokiga heller farsans marlin är en dröm att skjuta med :)

Köpte en Brno 22lr för ca 15 år sedan, har aldrig ångrat det. Mycket trevlig och lättskjuten bössa för dom pengarna.

22lr är ju att föredra prismässigt om man tänker skjuta mycket :thumbsup:

Publicerat

Köp cz 455, så kan du köpa till extra pipor sen. :)

Publicerat
  • Författare

Köpte en Brno 22lr för ca 15 år sedan, har aldrig ångrat det. Mycket trevlig och lättskjuten bössa för dom pengarna.

22lr är ju att föredra prismässigt om man tänker skjuta mycket :thumbsup:

jo jag skjuter mycket! 22a idag både på jakt och träning så en sådan med det får bli en cz 455 då :) sen om jag köper en magnum pipa till de får jag se sen :D

Publicerat
  • Författare

hittade en brno modell okänd för 2900kr så den daskar vi till på sen hänger jag på ett gammalt bushnell 3-9x42 jag har hemma :)

Publicerat

hittade en brno modell okänd för 2900kr så den daskar vi till på sen hänger jag på ett gammalt bushnell 3-9x42 jag har hemma :)

Låter som en helt okej början :)

Publicerat

Kapar denna tråd.. :)

Hur står sig Anschutz i denna klass, är det bra eller dåligt?

Jag ska få en sådan av brorsan, i kaliber .22lr..bra att mängdträna med :)

Publicerat

Testa bössan så märker du. :)

Anschütz anses allmänt som top of the line, själv har jag dock haft två st som båda var ruttna gällande precisionen. ;)

En 1451 och en 1516 vill jag minnas, den förstnämnda i 22lr och den andra i 22wmr.

Publicerat

Anschütz anses allmänt som top of the line, själv har jag dock haft två st som båda var ruttna gällande precisionen. ;)

En 1451 och en 1516 vill jag minnas, den förstnämnda i 22lr och den andra i 22wmr.

Hehe..ska man göra det så enkelt? :)

Publicerat

Anschütz anses allmänt som top of the line, själv har jag dock haft två st som båda var ruttna gällande precisionen. ;)

Förmodligen bara pipan som var lös, den sitter stiftad - enkelt åtgärdat.

Hehe..ska man göra det så enkelt? :)

Ja, och skjuter den inte så lämna den till en kompetent smed så drar han i en sprint tvär som låser pipan.

/T

Publicerat

Har en 1415-1416(har för mig att det står så)ca 25 år sen jag köpte den,men i vilket fall,den skjuter fantastiskt tätt upp till 60-70m,men använder jag för starka laddningar blir spridningen större.Anschuts är väl mycket ansedda för sin precision så det är nog inget felval.Är den dessutom gratis så är det ju ännu bättre!

Det enda som jag kan anmärka på är att magasinet är lite vekt och att stocken har lossnat några ggr.så jag måste kolla skruvarna då och då.Kolvträet kanske inte håller riktigt superkvalitet??

Publicerat

Har en 1415-1416(har för mig att det står så)ca 25 år sen jag köpte den,men i vilket fall,den skjuter fantastiskt tätt upp till 60-70m,men använder jag för starka laddningar blir spridningen större.Anschuts är väl mycket ansedda för sin precision så det är nog inget felval.Är den dessutom gratis så är det ju ännu bättre!

Det enda som jag kan anmärka på är att magasinet är lite vekt och att stocken har lossnat några ggr.så jag måste kolla skruvarna då och då.Kolvträet kanske inte håller riktigt superkvalitet??

Den är i stort sett "ny", brorsan köpte den -99 har jag för mig. Och det är väl knappt 200 skott som den avfyrat, så den ska väl hålla ett tag :)

Ska bli kul att testa den, och priset är ju rätt ;)

Publicerat

Då e det bara licensen då,V.Götaland,sådär 4-6 mån. :verymad:

Publicerat

Då e det bara licensen då,V.Götaland,sådär 4-6 mån. :verymad:

Den är på gång, bör komma denna veckan :)

Det är bara 6-8 veckor som gäller här nere nu, snabbt som fæn ju! ;)