Publicerat Februari 10, 201313 yr Blev ett uppdrag i dag Gubbarna i laget skulle ut idag och handmota lite vilt. Jag låg hemma och tog igen mig efter senaste veckans inflensa, var inte så sugen. Hörde dom på radion och de verkade ha fått skott på något så jag annmälde mitt intresse att hjälpa till. En av passarna hadde fått en större gris i passet och han eldade på, tog långt bak blod och buk på skp. De hand spårar ca 500m innan de bryter. Jag kommer dit efter ca 1,5 timme 3 passare utställda och grisen ser ut att vara kvar i såten. Går på där de bröt, spårar ca 300m över ett berg kommer ner i ett område med lite tätare granar och känner att det är läge att släppa. Hinner inte mer än att få ner spårlinan i ryggan och skott i loppet så har laikan upptag framför oss. Jag går på med kompisen bakom mig, laikan skäller in mot en tät gran och jag ser konturen av en gris så jag skjuter. Grisen går ur granen och jag snubblar till när jag ser grisen komma fram bakom granen, ser jävligt dålig ut. Får efter en mjuk inkallning fritt skottläge på grisen där den står med bredsida och nu går den omkull Inte det mest avancerade e-söket men lite hundarbete är ju aldrig fel En sugga på ca 80 kg med ett skott i buken + mitt första skott som gått ut och slagit av ett bakben.
Publicerat Februari 14, 201313 yr Bra jobbat. fundera på en sak bara, vart bor du när man på 300m kan ta sig över ett berg;)
Publicerat Februari 14, 201313 yr Författare Bra jobbat. fundera på en sak bara, vart bor du när man på 300m kan ta sig över ett berg;) Våran benämning på berg här på smålands kusten är inte densamma som norröver. Tror inte en norrlänning skulle märka att han gick över våra "berg"
Publicerat Februari 14, 201313 yr Snyggt och bra jobbat! På tal om berg... Jagar en del på Öland. -Ta passet på höjden! Har jag hört många gånger. Dock inte sett någon höjd på 20 år