Publicerat Februari 11, 201313 yr Tjenare, Tänkte nu under sista delen av vintern/våren försöka få tag i en hagelbock så.den finns hemma lagom tills i höst när jakterna drar igång igen. Lite ansträngd budget tyvärr... Men det jag vill ha är en med enkeltryck, gärna stålhagelgodkänd. Utbytbara choker ett plus, men det verkar som de flesta kör med samma hela tiden ändå... Ejektor, ja tack. Så vad ska man kolla efter, kan kanske få loss mellan 5-7000 och har en kombi som kan lämnas i byte. Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Publicerat Februari 20, 201313 yr Tjenare, Tänkte nu under sista delen av vintern/våren försöka få tag i en hagelbock så.den finns hemma lagom tills i höst när jakterna drar igång igen. Lite ansträngd budget tyvärr... Men det jag vill ha är en med enkeltryck, gärna stålhagelgodkänd. Utbytbara choker ett plus, men det verkar som de flesta kör med samma hela tiden ändå... Ejektor, ja tack. Så vad ska man kolla efter, kan kanske få loss mellan 5-7000 och har en kombi som kan lämnas i byte. Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2 Jag hittade en Miroku 800 hos en handlare. Den har allt utom lösa choker, och kostade 3000kr..det va en slump, jag var hos den handlaren för att kolla på andra bössor och just den Miroku jag köpte hade han ingen annons på. Så det är ett tips, att åka eller ringa handlare för att kolla vad dom har inne - det kan finnas fina vapen som nyss kommit in Browning och Miroku går att hitta inom den prisklassen, och dom är ganska likvärdiga.. Jag är absolut ingen expert, utan har läst mig till vad som är värt att lägga pengar på..finns flera trådar i denna kategorin här på Jaktsidan som handlar om just detta /T