Publicerat Februari 13, 201313 yr Jag är nyutnämnd kassör i ett nybildat jaktlag och ska i första hand starta ett betalgiro för transaktioner in och ut. Enligt Nordeas prislista så kostar plusgiro hos dem 450 kr men när jag ringer och frågar efter säger tanten att det gäller de gamla kontona och nytt pris är 850 kr, Jag tycker det låter mastigt som årsavgift. Är det så att priserna varierar mellan bankerna och har någon uppfattning om någon bank som är bra och ligger bra i pris?
Publicerat Februari 13, 201313 yr Håller just nu på att kolla upp olika banker för att jag ska byta. Klarar ni er inte med ett privatkonto som du öppnar i ditt namn.. Går ju att sätta in pengar för alla på det, fast bara du kan ta ut så klart //
Publicerat Februari 13, 201313 yr Handelsbanken är väl den enda banken utav dom stora som tar emot kontanter. Nordea har väl slutat med det. Iaf i Kalix. ICA-banken tar väl emot kontanter i butiken men det kan ju vara bökigt när det är kö.
Publicerat Februari 13, 201313 yr Författare Egentligen kunde man klara sig med ett privatkonto. Jag var kassör i en liten idrottsförening och gjorde så. Men då var omsättningen ca 8.000/år. Nu är den 120.000kr/år och det känns att med de summorna vill jag gärna ha det med "professionellt" och helt särskilja på privatekonomi och företagsekonomi. Men visst, ska ta en funderare på det. Jag var med i ett jaktlag för ett par år sedan med samma omsättning och jag har för mig det var vanligt bankkonto vi förde över pengar till. Här i skaraborg tar Nordea och Swedbank fortfarande kontanter men bara i Skövde. Inte i kranskommunerna där jag bor. Men jag jobbar i skövde varje dag.