Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dags att lämna "Vargkommittén"!?

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Försöker igen då jag gärna vill ha ett svar; finns det några planer på att lämna vargkommittén pga bevararnas agerande?

Mvh Finne oTysk.

Publicerat

Försöker igen då jag gärna vill ha ett svar; finns det några planer på att lämna vargkommittén pga bevararnas agerande?

Mvh Finne oTysk.

Instämmer till fullo, bra skrivet.

Publicerat

Det har jag mycket svårt att tro. Detsamma gäller VFD (det är ETT län, varken mer eller mindre). I och med VFD har vi efter mycket slit fått till ett system med visst inflytande över den regionala och lokala förvaltningen, och detta kommer förhoppningsvis/eventuellt stärkas efter utredningen om jaktlagen och viltförvaltningen. Om vi hoppar av lämnar vi fältet fritt för storkosgbruket och markägarna att köra över oss i älg och vildsvinsfrågan, och bevarandeorganisationerna lär göra det i rovdjursfrågan. Totalt kontraproduktivt. Vi MÅSTE bevaka våra intressen genom att argumentera för dem; det gör vi inte lika effektivt om vi hoppar av alla plattformar och mötesplatser vi fått till stånd.

Publicerat
  • Författare

Det har jag mycket svårt att tro. Detsamma gäller VFD (det är ETT län, varken mer eller mindre). I och med VFD har vi efter mycket slit fått till ett system med visst inflytande över den regionala och lokala förvaltningen, och detta kommer förhoppningsvis/eventuellt stärkas efter utredningen om jaktlagen och viltförvaltningen. Om vi hoppar av lämnar vi fältet fritt för storkosgbruket och markägarna att köra över oss i älg och vildsvinsfrågan, och bevarandeorganisationerna lär göra det i rovdjursfrågan. Totalt kontraproduktivt. Vi MÅSTE bevaka våra intressen genom att argumentera för dem; det gör vi inte lika effektivt om vi hoppar av alla plattformar och mötesplatser vi fått till stånd.

Hej igen.

Du skriver att "det har du mycket svårt att tro". Gott så, det är din egen personliga uppfattning,( och också möjligen ledningens uppfattning).

Men har Jägareförbundet verkligen koll på vad medlemmarna anser om detta?

Jag är ingen som kommer att lämna förbundet om ett ställningstagande avviker från min personliga uppfattning, men vad tycker egentligen medlemmarna? Jag och mina kända medmedlemmar tycker att det är nog nu, vi har blivit överkörda en gång för mycket nu! Vägs ände är nådd!!

Bojkotta allt vad eftersök, rovdjursinventeringar, skyddsjakter och egentligen alla kontakter med Naturvårdsverket är vad jag hör bland alla jägarkontakter jag har, (och detta inkluderar "Statliga Kortet") Betala ska man enligt lag, men man kan  sätta in lagstadgad summa på ett konto hos Länsstyrelsen, ungefär som när man är i tvist med sin hyresvärd,( kolla med nå´n jurist).

Mao så är tycker jag att en omfattande medlemsenkät vore på sin plats, finns det möjligen några planer på en sådan?

Och det är ingen brådska med svar, jag kan vänta till efter sportlovandet när alla är på plats.

FinneoTysk

Publicerat

Hej igen.

Du skriver att "det har du mycket svårt att tro". Gott så, det är din egen personliga uppfattning,( och också möjligen ledningens uppfattning).

Men har Jägareförbundet verkligen koll på vad medlemmarna anser om detta?

Jag är ingen som kommer att lämna förbundet om ett ställningstagande avviker från min personliga uppfattning, men vad tycker egentligen medlemmarna? Jag och mina kända medmedlemmar tycker att det är nog nu, vi har blivit överkörda en gång för mycket nu! Vägs ände är nådd!!

Bojkotta allt vad eftersök, rovdjursinventeringar, skyddsjakter och egentligen alla kontakter med Naturvårdsverket är vad jag hör bland alla jägarkontakter jag har, (och detta inkluderar "Statliga Kortet") Betala ska man enligt lag, men man kan  sätta in lagstadgad summa på ett konto hos Länsstyrelsen, ungefär som när man är i tvist med sin hyresvärd,( kolla med nå´n jurist).

Mao så är tycker jag att en omfattande medlemsenkät vore på sin plats, finns det möjligen några planer på en sådan?

Och det är ingen brådska med svar, jag kan vänta till efter sportlovandet när alla är på plats.

FinneoTysk

Eftersom det finns en medlemsenkät som är aktiv och möjlig att besvara just nu så bör de som är medlemmar och vill påtala detta använda den! Jag kan inte tänka mig att vi sätter samman en ny sådan förrän vi utvärderat hela Jakten på framtiden, dvs realistiskt tidigast i höst. Om det är ett grepp som man beslutar att vi ska jobba med. Vilket man också bör ta chansen att påtala nu, om man anser att så är fallet. Fritextfälten ger möjlighet att påtala alla dessa saker, vilket många gjort och gör. Keep 'em coming!

Vi har tagit handen från allt vad vargförvaltning heter innan vi ser en helhetslösning presenterad, med en inriktning vi kan leva med. Genom att fortsätta föra en dialog med politiker och myndigheter tar vi chansen att fortsätta påtala det orimliga i situationen. Genom att finnas på plats tar vi dessutom fighten mot våra motståndares argument. Är vi inte där så kommer de att stå oemotsagda i de forum där man fattar beslut eller tar fram underlag för att fatta beslut. Vi tror det är direkt kontraproduktivt.

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.