Publicerat Juli 27, 200619 yr Ska ni vara med och delta i svensk jakt viltvårdskampanj där man ska jaga mink http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/m...fault.asp så 1 augusti ska jag ut och ladda minkfällorna. själv fick jag tre minkar förra året . mVh NiSsE
Publicerat Augusti 7, 200619 yr I morgon kommer två nyköpta fällor som ska ställas ut till helgen. Ska försöka ta någon ialla fall.
Publicerat Augusti 17, 200619 yr Jag ska oxå vara med!! Men vart köper man fällor? vart ifrån är det bäst att köpa..? //Viktor
Publicerat Augusti 17, 200619 yr Jag ska oxå vara med!!Men vart köper man fällor? vart ifrån är det bäst att köpa..? //Viktor Jag har ett gäng trapper 90 (slagfällor) men jag tror jag har dom i Hälsingland, tar hem dom så kan du låna . "Husen" är nog riktigt slitna (har haft dom vid bäcken sedan 90-talet) /Mike
Publicerat Augusti 17, 200619 yr Deä r lungt micke, jag käper en gävleborgsfälla för 300 kr ifrån jägareförbundet..Kan vara bra att ha i framtiden. Men var iaf och rekade ett ställe idag... De är en liten bäck som rinner lite inne i skogen.Såg helt perfekt ut,mycke drivträn som de går att bygga styrhinder av osv..Sen var det lite jordig "strand".Det var fint grus/sand som botten.. Men tyvär såg jag inga mink spår där tycker ni jag ska prova där endå? För de såg helt perfekt ut för minken.. Iofs är det första gången jag ska lägga ut en minkfälla.. Tycker ni jag ska prova där eller förska hitta ngt annat ställe? Har ett till ställe vi ungefär samma plats. Det går först en står å (testeboån). sen går en liten bäck ihop med den stora ån..Tror ni de kan vara gifitgt att lägga precis i mynningen mellan den stora ån och bäcken? Hursäkta för alla frågor,men vill lyckas i denna tävling //viktor
Publicerat Augusti 18, 200619 yr Har ett till ställe vi ungefär samma plats. Det går först en står å (testeboån). sen går en liten bäck ihop med den stora ån..Tror ni de kan vara gifitgt att lägga precis i mynningen mellan den stora ån och bäcken?Hursäkta för alla frågor,men vill lyckas i denna tävling //viktor Låter som en bra plats för minkfångst...enligt mig iaf Själv har jag inte inlätt minkfångsten ännu...men snaaart! ;D
Publicerat Augusti 18, 200619 yr jag har ju oxå en minkfälla som inte har fångat än..tror inte att stället är så bra får ta och höra med några i byn vars det kan finnas mink.
Publicerat Augusti 20, 200619 yr Har nu beställt en fälla..Gävleborgsfällan.. Har också ringt och pratat med killen som äger marken där jag ska sätta fällan Så nu är det bara att vänta.. Är det någon här som beställt fällor ifrån jägarförbundet,som vet hur lång leveranstid det är?
Publicerat Augusti 20, 200619 yr ja jag har fällan från jägarförbundet..för mig tog det mellan 1-2 veckor innan den kom. Men det är nog ganska olika vars man bor oxå..
Publicerat September 4, 200619 yr Jag köpte två minkfällor och en mårdfälla så frakten blev ca 350.- Schenker skötte transporten till jobbet så det var perfekt. Leveranstiden var 1,5 vecka. Tycker priserna var ok. /Svinhagen
Publicerat September 6, 200619 yr Har lagt ut två fällor ute i byn. Båda ligger under broar i två olika bäckar, varav ena är betad med saltsik och andra med bacon (hade inget vettigare). Ännu inte haft påhällsning men förr eller senare borde något titta förbi
Publicerat September 6, 200619 yr Har lagt ut två fällor ute i byn. Båda ligger under broar i två olika bäckar, varav ena är betad med saltsik och andra med bacon (hade inget vettigare). Ännu inte haft påhällsning men förr eller senare borde något titta förbi Jonti eller någon annan fälljägare! Funkar det med saltfisk ??? har för mig att dom inte gillar salt...men har själv aldrig prövat.Själv har jag i färskfisk...ju färskar desto bättre är min erfarenhet.
Publicerat September 6, 200619 yr Ingen aning, hade ingen annat tillgängligt och var ivrig med att få ut fällan. Första gången jag lägger ut så Ska prova med nått annat senare om det här inte funkar.
Publicerat September 10, 200619 yr fan minkarna vill itne gå i min fälla. har den vid åkanten, och lagt dit räkor Det är VÄLDIGT mycke vatten nu, kan de ha något med saken att göra?
Publicerat September 11, 200619 yr Har ersatt med färsk sik i fällorna, dock inget besök men det kommer väl.
Publicerat Oktober 28, 200619 yr Fick hem 3 st nya fällor igår. Hela förmiddagen gick till att sätta ut dom, det fina är att man ser alla från vardagsrumsfönstret. Ån rinner nämligen under huset.
Publicerat Oktober 28, 200619 yr En av mina fällor har försvunnit och den andra har jag tagit bort.. :- Skaffar väl nån gång fler och sätter ut dom, just nu funderar jag på hur man kan förhindra att bättre behövande "lånar" dem.....
Publicerat Oktober 28, 200619 yr Måste tittta till min jag oxå. har den inte laddad, men den står rätt nära vattnet.Och vattennivån har varit ganska hög på sistondet.så.Vi får se om den är kvar..