Publicerat Februari 18, 201313 yr Har alltid hävdat att man ska vara ute så mycket som möjligt i skogen med sina Valpar/unghundar under injagningen. Men får nog ändra mig har haft två hundar under injagning under säsongen och på grund av att jag jagat mycket med min vildsvinshund har det inte blivit så mycket tid över för unghundarna. Tycker nästan injagningen gått minst lika bra.. När dom väl varit i skogen har de varit riktigt sugna och därigenom fått upp bra sök och hållit i rätt bra. Nu här det två raser som ofta har lätt för att jaga nämligen Drever och Gråhund. Fler som har samma erfarenhet!
Publicerat Februari 19, 201313 yr Nix man kan aldrig vara ute för mycket med en jakthund ung som gammal, däremot för långa pass är givetvis förödande. Tycker det är självklart att inlärningskurvan blir brantare ju mera man är ute med hunden tröttnar dem på att jaga är det inte rätt fjäder i dem eller att man kör för långa pass.