Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Skyttesimulator

Featured Replies

Publicerat

För dem av er som har lite att göra eller lite dötid,

http://www.sniperspirit.com/sniperspirit/exercices-7

Börja gärna på övning 1 nivå,

Ett par saker att fnula på, siktet justerat i MOA, dvs använd tabell 11 om ni inte är dösnabba i skallen på att räkna om, riktmedlet är i mil, (så klart), under tabell 4 finns en stridsskjutningstabell som fungerar bra för avstånd under 700 meter.

Alla övningar är på tid, dvs det finns lite stress, som på riktigt, kulbanan påverkas av temp och alt, vinden är föränderlig under skjutning dvs live och även om jag inte helt håller med om avdrift mm så är det bra träning (tråkigt att rattar och rm inte linjerar)

Det svåraste då, tyckte jag, att lossa skott, inte då, klicka på den röda rutan och dra musen neråt, pang.

I övrigt är det mest att klicka sig runt tills ni har koll på det mesta. /Christian

Publicerat

Lite knepigt, men rätt kul. Är det realistiskt gjort så att man faktiskt lär sig något om avståndsmätning och justeringar eller är det bara för nöjes skull? :blush:

Publicerat
  • Författare

Tja det är realistiskt på så vis att vindavdriften är korrekt i min bedömning, det är också realistiskt på så vis att man får lära sig hantera tabeller mm, dvs om man nu inte bara skjuter en massa.  

Det är dock en del oklarheter i mått och angivelser som gör att det blir lite ploj betonat, men det är ett bra sätt att lära sig räkna under tidspress om man har tabeller som skall hanteras osv.

Publicerat

Ett par saker att fnula på, siktet justerat i MOA, dvs använd tabell 11 om ni inte är dösnabba i skallen på att räkna om, riktmedlet är i mil, (så klart), under tabell 4 finns en stridsskjutningstabell som fungerar bra för avstånd under 700 meter.

Du ställer väl in diverse Units såsom MOA/Mils på rattarna under Flik "Param"?

Eller är jag ute och cyklar?

/Må

Publicerat
  • Författare

Mer en brukare än inställare, ni som testar, följ Må:s instruktioner.

Körde ett par vändor nu på em, jmfr med shooter i plattan, stämde nog så väl./Christian

Publicerat

Tja det är realistiskt på så vis att vindavdriften är korrekt i min bedömning, det är också realistiskt på så vis att man får lära sig hantera tabeller mm, dvs om man nu inte bara skjuter en massa.  

Det är dock en del oklarheter i mått och angivelser som gör att det blir lite ploj betonat, men det är ett bra sätt att lära sig räkna under tidspress om man har tabeller som skall hanteras osv.

Tackar för infon! Får nog konstatera att jag måste läsa på lite hur dessa riktmedel är tänkta att fungera...