Publicerat Februari 20, 201313 yr Hej på er alla! Precis skapat detta konto så allt är nytt för mig här! (Hoppas jag är på rätt forums ställe) För 1 år sedan tog jag jägarexamen för att hela min släkt och vänner jagar och jag tycker det är jätte roligt att jaga själv! Jag köpte mig en Winchester 70 XTR men ej riktigt nöjd med den.. vet inte varför.. Tillbaka till ämnet.. Jag hade tänkt och köpa en hagelbössa också men har svårt och veta vad som kan vara bra. Jag och min vän hade tänkt och börja skjuta lerduvor nu fram till 1 augusti ungefär. Finns de något bra märke för jakt och lerduvor? Det kanske inte spelar någon större roll? Hur funkar de där med borrningen i pipan? Tack så hemskt mycket för svar! mvh Jimmy N
Publicerat Februari 20, 201313 yr Hej och välkommen. Kul att du är sugen på att börja panga lerkakor. Förbered dig på att bli fast i ett träsk som blir svårt att ta sig ur Jag skulle nästan råda dig till att ta en dag/kväll och läsa igenom lite trådar i arean om våra hagelvapen. Du hittar massor med information om det du behöver veta plus en hel drös annat som du du inte trodde att du behövde veta. Så gjorde jag och kom fram rätt snabbt till vad jag ville ha/behövde för något. Lycka till! Mvh. Fitz
Publicerat Februari 20, 201313 yr Författare Hej och välkommen. Kul att du är sugen på att börja panga lerkakor. Förbered dig på att bli fast i ett träsk som blir svårt att ta sig ur Jag skulle nästan råda dig till att ta en dag/kväll och läsa igenom lite trådar i arean om våra hagelvapen. Du hittar massor med information om det du behöver veta plus en hel drös annat som du du inte trodde att du behövde veta. Så gjorde jag och kom fram rätt snabbt till vad jag ville ha/behövde för något. Lycka till! Mvh. Fitz Tack så mycket för ditt svar Fitz! Jag ska börja kolla runt lite på hemsidan och se vad som bjuds!