Publicerat Februari 21, 201313 yr Bara undrar om ni tror att jag kommer få problem med ögonavståndet på en meostar 3-12x56 på en Tikka T3 eller X-bolt i .308?
Publicerat Februari 22, 201313 yr Jag har en meostar på min x-bolt i cal 3006 och det är verkligen hur lugnt som helst. Trodde jag skulle få kikaren i ansiktet första smällen när man läst om ögonavståndet på meoptan, Känns dock som att det är lite överdrivet för det har hittills aldrig varit nära ens så löp och köp:) Mvh/Robster
Publicerat Februari 22, 201313 yr Författare Jag har en meostar på min x-bolt i cal 3006 och det är verkligen hur lugnt som helst. Trodde jag skulle få kikaren i ansiktet första smällen när man läst om ögonavståndet på meoptan, Känns dock som att det är lite överdrivet för det har hittills aldrig varit nära ens så löp och köp:) Mvh/Robster Skönt att höra från någon med erfarenhet. Man blir ju lite orolig att man ska få en halvmåne när man läser på diverse forum
Publicerat Februari 22, 201313 yr Jag hade en Zeiss med samma korta ögonavstånd på min strax över tre kilo lätta .375 H&H utan problem, och då är jag en storväxt jävel så jag följer inte med i rekylen. Att du skulle få halvmåne på en .308 finns liksom inte på kartan... Relax and enjoy it bara. -- Mats
Publicerat Februari 23, 201313 yr Författare Jag hade en Zeiss med samma korta ögonavstånd på min strax över tre kilo lätta .375 H&H utan problem, och då är jag en storväxt jävel så jag följer inte med i rekylen. Att du skulle få halvmåne på en .308 finns liksom inte på kartan... Relax and enjoy it bara. -- Mats Kanon!