Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hutlösa priser på jaktarrende?

Featured Replies

Publicerat

såg denna annons på jägarförbundets hemsida: http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/annonstorget/Annonser/Jakt-erbjudes/1000-ha-gas-o-duvjakt-2013-02-20-2138/

Det jag som är väldigt förundrad över är följande : Räknas inte duva och gås till "skadefåglar" nere i södra Sverige? och för det ta minst 120.000 kr för att någon ska hjälpa då markägare/el dyl med "ett problem"? Missförstå mig inte, alla jakt är mer eller mindre kul och givande men 120.000 för att få jaga 2 olika vilt? Nog visste jag att det är dyrare för er som jagar söderut ( jagar själv i norrbotten o västerbotten och har löst jaktkort i respektive län och betalat totalt 800kr/år), visst vi har inte samma tätheter av vilt på våra marker, men wtf???)

Publicerat

Totalt ud i skogen pris for skrydsjagt :wallbash: kalle.

Publicerat

Bara hoppas att ingen är rik/dum nog att betala.

Publicerat

såg denna annons på jägarförbundets hemsida: http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/annonstorget/Annonser/Jakt-erbjudes/1000-ha-gas-o-duvjakt-2013-02-20-2138/

Det jag som är väldigt förundrad över är följande : Räknas inte duva och gås till "skadefåglar" nere i södra Sverige? och för det ta minst 120.000 kr för att någon ska hjälpa då markägare/el dyl med "ett problem"? Missförstå mig inte, alla jakt är mer eller mindre kul och givande men 120.000 för att få jaga 2 olika vilt? Nog visste jag att det är dyrare för er som jagar söderut ( jagar själv i norrbotten o västerbotten och har löst jaktkort i respektive län och betalat totalt 800kr/år), visst vi har inte samma tätheter av vilt på våra marker, men wtf???)

Helt sjukt måste jag säga. Hoppas ingen nappar.

OT: var höll du hus igår? Hade du inte tid för oss? :)

Publicerat
  • Författare

Bara hoppas att ingen är rik/dum nog att betala.

+1!!!!!!

Totalt ud i skogen pris for skrydsjagt :wallbash: kalle.

Jo, hade ju varit en sak om man fick rätt till all småviltsjakt, då kanske priset är rättfärdigat i södra Sverige, men för att bara kunna jaga 2 olika vilt för 120.000 sek, känns fan inte då rätt...!!!

Helt sjukt måste jag säga. Hoppas ingen nappar.

OT: var höll du hus igår? Hade du inte tid för oss? :)

Haha, jo var nog en smula optimistisk när det gällde min tid, trodde att jag skulle hinna med allt jag skulle innan, men det var missionimposseble :/ sen att Loke har någon typ av hosta så var det inte aktuellt att ta med han å jag var tvungen att rasta han så, det sket sig helt enkelt med tidsplaneringen :/ men nästa onsdag är jag då med, inge snack!!!!:)

Publicerat

Hur mycket måste man jaga för att påverka beståndet av duvor och gäss på 1000 ha där nere? Det måste väll nästan ses som ett heltidsjobb?