Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vänsterskytt med högermekanism

Featured Replies

Publicerat

Finns det nåt intressant skriver om detta eller kanske nåt på dutube?

En TRG för mig som vänsterskytt vore trevligt om man kan lära in en smidig omladdning. Att repetera med 'säckhanden' borde inte vara så osmidigt kan tyckas.

Publicerat

det funkar med säckhanden iom att jag själv kör med den "tekniken" ibland

visst lite bökigare än med rätt hand men är mekanismen smidig så tar det inte mycket längre tid att repetera

Publicerat

Är själv vänsterskytt och jag vill påstå att det är klart fördelaktigt att skjuta med ett vapen där växelspaken sitter på rätt sid,

speciellt om man skjuter utan stöd framtill.

Även vid liggande med ben eller säckstöd så är det ofördelaktigt då jag får lyfta överkroppen något för att frigöra högerarmen för omladdning. Detta gäller om du håller högerhanden inne vid kolven istället för framtill på vapnet.

Stående eller knästående med remstöd är riktigt drygt med ett högervapen för en vänsterskytt....

Vet inte om TRG finns i vänster men finns den så skulle jag nog fundera på den ett tag....

Hoppas detta va till nån hjälp.... 

Publicerat
  • Författare

Bra reflektioner, hade inte tänkt på det där med att lyfta överkroppen.

Har en vänster på g för skytte men ibland så ser man riktigt bra grejor säljas till väldigt bra pris.

Publicerat

Dock ska man inte glömma att högervapen är mycket vanligare och att det kan bli svårare att hitta en köpare när du vill sälja din bössa....

Finns alltid för och nackdelar här i livet.

Publicerat

Dock ska man inte glömma att högervapen är mycket vanligare och att det kan bli svårare att hitta en köpare när du vill sälja din bössa....

Finns alltid för och nackdelar här i livet.

Menar du att vänster är svårare att sälja?

Publicerat

Menar du att vänster är svårare att sälja?

Kan väl inte backa upp det med rena fakta så ett förtydliggande, JAG TROR att det är lättare att hitta en köpare till en högerbössa än en vänsterbössa med tanke på att det finns betydligt mer högerskyttar än vänsterskyttar i sverige.

Publicerat

Vi vänster skyttar är färre men värre,och jag kan köpa gevär bara för dom är vänster men visst är det svårare hitta köpare 

Publicerat

Jag tror att det beror lite på vad det är för bössa,jag ville själv ha tag i en lite äldre tikka eller sako i 6,5 eller 308 tog rätt länge innan jag hittade nån när jag ringde runt fick jag oftast svaret att dom försvinner direkt om dom fick in nån.Hade jag velat ha en Remington eller Ruger i 30-06 eller 7mm RM tex hade det varit lättare då dessa verkade bli kvar på hyllorna längre om det beror på fabrikat eller kaliber låter jag vara osagt