Publicerat Februari 23, 201313 yr Dagens i-landsproblem... Ska på lite dovpürsh den kommande veckan, vilket ska bli helt fantastico!!! Frågan är bara vilken fabrikspatron jag ska använda till 308:an? De nominerade är (som finns hemma..): - Sako Powerhead (Barnes TSX 165 gr) - Norma BST 150 gr - Hornady Zoombieskott (ska vara en 168 gr A-max) Jag tror inte det blir så långa skjutavstånd, typ 100-120 meter och jag tror att det uppskattas om viltet blir på platsen i största möjliga mån. Alla patroner skjuter bra i bössan (det ju en Tikka T3... ) :-) Någon som har några kloka inputs?? ;-) Mvh Må
Publicerat Februari 24, 201313 yr Jag hade valt TSX, även om den kanske innebär minst chans att djurut bara faller ihop. Men mer att äta... och dov är gott :-)!
Publicerat Februari 24, 201313 yr För att få viltet på plats i högsta möjliga mån så är en blöt kula i så hög hastighet som möjligt ett bra recept för framgång,mitt tips blir då såklart Nosler BST 150gr. /Mike
Publicerat Februari 24, 201313 yr Av de kulor du nämt skulle jag ta TSX . Däremot skulle jag inte andvända kulor under 180 grain på dov, andväner själv Mega numera . //Lars D.
Publicerat Februari 24, 201313 yr Sköt en dovkalv med Mega i .308 i torsdags i utredande syfte. Rasade ihop som ett korthus. Utgångshålet var.. imponerande. Eller inte ;-)...
Publicerat Februari 24, 201313 yr 150 grs BST all the way. Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.
Publicerat Februari 24, 201313 yr Av de kulor du nämt skulle jag ta TSX . Däremot skulle jag inte andvända kulor under 180 grain på dov, andväner själv Mega numera . //Lars D. Har skjutit uppemot 100 dov med en kula på 140 gr. Ingen som jag behövt leta efter
Publicerat Februari 24, 201313 yr Författare Ok. Det lutar att använda den kula som är inskjuten just nu, BST. Men ska nog ta en sväng till skjutbanan och kolla hur TSX slår, som reservpatron. Har bara en handfull kvar av BST. Tack för synpunkterna boys n' girls!!! :-) Må
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.