Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vilken patron till dov....

Featured Replies

Publicerat

Dagens i-landsproblem...

Ska på lite dovpürsh den kommande veckan, vilket ska bli helt fantastico!!!

Frågan är bara vilken fabrikspatron jag ska använda till 308:an? De nominerade är (som finns hemma..):

- Sako Powerhead (Barnes TSX 165 gr)

- Norma BST 150 gr

- Hornady Zoombieskott (ska vara en 168 gr A-max)

Jag tror inte det blir så långa skjutavstånd, typ 100-120 meter och jag tror att det uppskattas om viltet blir på platsen i största möjliga mån.

Alla patroner skjuter bra i bössan (det ju en Tikka T3... ) :-)

Någon som har några kloka inputs?? ;-)

Mvh Må

Publicerat

Zmax alla dagar i veckan

Publicerat

tsx väljer jag

Publicerat

Jag hade valt TSX, även om den kanske innebär minst chans att djurut bara faller ihop. Men mer att äta... och dov är gott :-)!

Publicerat

Nosler PT

Publicerat

För att få viltet på plats i högsta möjliga mån så är en blöt kula i så hög hastighet som möjligt ett bra recept för framgång,mitt tips blir då såklart Nosler BST 150gr.

 

/Mike

Publicerat

Av de kulor du nämt skulle jag ta TSX . 

Däremot skulle jag inte andvända kulor under 180 grain på dov, andväner själv Mega numera .

//Lars D.

 

Publicerat

Sköt en dovkalv med Mega i .308 i torsdags i utredande syfte. Rasade ihop som ett korthus. Utgångshålet var.. imponerande. Eller inte ;-)...

Publicerat

150 grs BST all the way.

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.

Publicerat

Av de kulor du nämt skulle jag ta TSX . 

Däremot skulle jag inte andvända kulor under 180 grain på dov, andväner själv Mega numera .

//Lars D.

Har skjutit uppemot 100 dov med en kula på 140 gr. Ingen som jag behövt leta efter

Publicerat
  • Författare

Ok. Det lutar att använda den kula som är inskjuten just nu, BST. Men ska nog ta en sväng till skjutbanan och kolla hur TSX slår, som reservpatron. Har bara en handfull kvar av BST.

Tack för synpunkterna boys n' girls!!! :-)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.