Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

registrering lodjursjakt

Featured Replies

Publicerat

Hej!

jag är 16 år och undrar om jag som uppsiktsjägare måste registrera mig som lo jägare?

jag har varit med och jagat lo tidigare år, men var på ett lo möte med jaktlaget och då sa dom att helst alla skulle registrera sig så att det inte blir något problem, så ska jag registrera mig eller är det bara den jag följer som ska registrera sig? :)

Mvh

Publicerat

Det räcker med att på förhand utsedd jaktledare är registrerad som lojaktsjägare i jaktkortsregistret om man ser till lagen. Men om jaktlaget anser att man bör göra det så tycker jag man skall följa det. Om du tänker jaga själv under uppsikt så måste den som är med dig vara registrerad och också utsedd till jaktledare.

Mao så måste inte du registrera dig så länge den som är jaktledare för dig är det.

Det är förövrigt ganska enkelt att registrera sig om du följer Isjonssons länk så jag hade gjort det ändå för att undanröja eventuella frågetecken från jaktlaget.

Sen känns detta lite långt från handladdning men det tar kanske någon moderator hand om....

Publicerat
  • Författare

okej tack! 

hahah oj den hamnade visst fel, men som sagt någon moderator får gärna flytta den :) 

Publicerat

Provad att registrera mig men det gick inte, trots vapenlicenser, statligt jaktkort, egna marker o.s.v.

Publicerat

Provad att registrera mig men det gick inte, trots vapenlicenser, statligt jaktkort, egna marker o.s.v.

Mä!   stog det varför inte det gick?. Jag hade lite problem med lösenorden men det gick till slut

Publicerat

Nä, stod bara att jag skulle ringa för närmare besked. Har väl inga stora planer på lojakt, ingen annan här som är intresserad, har ingen hund för jakten men tänkte att om man skulle ramla på nåt tillfälle så........ Blev rätt irriterad måste jag säga, har reggat nu i 7-8år och det har inte varit problem tidigare.