Publicerat Juli 28, 200620 yr Jag var och kände på en tikka t3 laminat för någon vecka sedan och habegäret slog till, har tänkt ha en klass 2 kaliber till rådjur, räv och toppfågel. Jag har funderat på en 243 win. Men ni som provskjutit t3:an med laminat stock, räcker precisionen till toppfågel (upp till 200 meter)?
Publicerat Juli 28, 200620 yr Jag var och kände på en tikka t3 laminat för någon vecka sedan och habegäret slog till, har tänkt ha en klass 2 kaliber till rådjur, räv och toppfågel. Jag har funderat på en 243 win.Men ni som provskjutit t3:an med laminat stock, räcker precisionen till toppfågel (upp till 200 meter)? har ingen egen erfarenhet av T3:an...men den ska visst ha en otrolig "out of the box" precision...fina träffbilder å allt...brukar i de flesta fallen vara antingen bakom kolven eller kikaren som falerar när en finsk bössa skjuter dåligt .243 har jag däremot erfarenhet av...och endast god sådan!...helt suverän kaliber till allt klass 2 vilt!
Publicerat Juli 29, 200619 yr Kompisen hade en sån i kal. 22-250 och jag måste säga att jag vart rätt förundrad över bössan.. Han laddade själv men det verkade inte spela någon större roll vad och hur han laddade, bössjäveln samsköt med det mesta och och med någon sierrakula så sköt den 50-öringar faktiskt. Han sålde den, han ruttnade på radmagasinet tror jag, och köpte en Sako 75 HS i samma kaliber. Den var inte alls lika lätt att ladda till, där fick han slita för att hitta hem.. Tror Tikka T3 lär skjuta så bra som du någonsin behöver. Mvh!
Publicerat Juli 29, 200619 yr Författare Tack för svaren. Det blir nog en sådan, toppad med ett weaver grand slam 6-20-40 i optiloc fästen och ringar. Mums