Publicerat Mars 1, 201313 yr Någon som kan förbarma sig över en 9 årig Schiller hane (kastrerad) Behöver en hård och bestämmande husse/matte, då han är hård i syket och gärna bestämmer. Markerade mot frugan i dag ( och en tidigare gång) men inte mot mig! Go och kelig hund i övrigt Han driver hare och räv! Mkt pigg och alert för sin ålder! Vid intresse går det bra att PM:a mig Annars får han vandra vidare till jägarhimlen
Publicerat Mars 1, 201313 yr Bra beskrivet! Inte alla som har styrkan att tala om att hunden markerar mot andra! Detta låter som en enmanshund ej för en barnfamilj! JAG skulle inte låtit nån som har familj ta över hunden! Hoppas det finns nån som kan hund och är ensam som tar honom!
Publicerat Mars 1, 201313 yr Författare Nej ABSOLUT ingen barnfamilj! ( fick inte med det i beskrivningen) Men han vill ha mkt uppmärksamhet och gosa. Så ja en enmans jägare. Hoppas jag med! För pigg för att sluta springa redan
Publicerat Mars 2, 201313 yr Jag skulle nog inte låta honom leva kvar... Det är svårt att avliva en kompis, men har han börjat markera mot folk så skulle jag inte ha honom kvar eller ge bort honom. Speciellt när han är 9 år.